Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..
Як не дивно, історія автозаводу в Запоріжжі почалася ще до появи першого в світі автомобіля. Самохідний візок Бенца з'явилася на світ в 1885 році, а ЗАЗ почав роботу з 1863 року.
Правда, автомобілі він не випускав. Виробництво відкрив голландський колоніст Абрагам Кооп, він займався ремонтом і виготовленням деталей для млинів і випуском парових сільськогосподарських машин.
Через деякий час невеликі майстерні Коопа зрослися в досить велике підприємство, яке розширило асортимент продукції, що випускається техніки. Це були жатки, молотарки, плуги і все ті ж млини.
На початку ХХ століття, приблизно в той самий час, був заснований Мелітопольський моторний завод. Датою його народження вважають 1908 рік.
На заводі спочатку випускали стаціонарні двигуни внутрішнього згоряння, тому симбіоз двох підприємств був просто необхідний.
Чим би закінчилася ця історія, можна тільки здогадуватися, але 1923 році нова влада націоналізувала всі заводи Коопа.
До речі, в Запоріжжі, на Хортиці,тільки в цьому році знайшли могилу дружини Коопа, Катаріни. Про подальшу долю самого Коопа невідомо нічого.
Почалася Комунарівська ера заводу. Отримавши величезний промисловий потенціал, нова влада вирішує направити всі сили підприємства на випуск тракторів з двигунами внутрішнього згоряння.
Уже в 1927 році на однойменному заводі був випущений перший в країні моторизований зернозбиральний комбайн Комунар і до початку Другої світової війни їх було випущено не менше 167 000 примірників.
Післявоєнна радянська автомобільна промисловість мало турбувалася про малолітражки. Всі сили були кинуті на будівництво і сільське господарство.
Спочатку був освоєний випуск трофейного Опель Кадет довоєнної розробки, який пізніше став Москвичем 401.
Однак з появою більш комфортабельного Москвича 402, який і коштував значно дорожче, знову назріла необхідність у випуску маленького народного автомобіля.
НАМИ отримав завдання від партії і уряду задовольнити попит звикаючого до простого і недорогого автомобілю народу. Не кожен міг дозволити собі Москвич, тому потрібна була машина простіше і дешевше.
На МЗМА і в НАМИ займалися проектуванням нового автомобіля для мас, але тодішній міністр совавтопрома, якийсь Строкін, порахував, що краще і безпечніше буде використовувати чужу розробку.
Особисто міністр вибрав в якості прототипу Фіат 600, висхідну зірку італійського компактного сегмента.
Машинка, дійсно, була дуже прогресивною на той час. Інженери МЗМА швидко впоралися з копіюванням італійського 600-го, бо вже через рік був готовий власний прототип, який отримав індекс Москвич 444.
Все б нічого, але автопром країни рад не був готовий до випуску прогресивного чотирициліндрового двигуна з водяним охолодженням, тому в багажнику у нового автомобіля виявився мотоциклетний мотор ІМЗ М-61.
Це був опозитний 17,5-сильний двигун, який дістався Ірбітський мотоциклетний завод від БМВ.
Тому були необхідні певні зміни і в ходової частини, і в кузовних панелях. Так, для охолодження оппозита в задньому крилі прототипу з'явилися по чотири круглих отвори з кожного боку, а діаметр коліс був збільшений до 13 дюймів. Що в свою чергу спричинило внесення змін до італійської підвіску.
Другий зразок Москвича 444 був готовий до 1958 року. Він отримав деякі зовнішні зміни, але концепція залишилася фіатовською. Через рік автомобільчик вже стояв на ВДНГ майже готовим до випуску.
Справа була за малим — знайти відповідний двигун і виробничі потужності, оскільки мотоциклетний мотор не справлявся з 630-кілограмовим кузовом і до капремонту дотягував мало не 25 тисяч км. А випускати ще одну нову машину МЗМА не міг фізично.
У тому ж 1958 році спеціальним розпорядженням Радміну в Москву був терміново викликаний інженерний корпус із Запоріжжя, щоб отримати креслення і завдання на випуск малолітражки.
Тим часом в НАМИ в терміновому порядку розроблявся дешевий чотирициліндровий двигун повітряного охолодження, який перекривав би по потужності і по витривалості 17-сильний мотоциклетний.
До 1959 року були готові два нових мотори — опозитний і V-подібний, обидва з повітряним охолодженням. Обидва мали однакову потужність, але в Запоріжжі вирішили залишити V-подібний двигун з цілого ряду технічних причин. Тепер нову машину можна було демонструвати на самому верху.
18 липня 1960 року особисто Хрущов зробив тест-драйв на новій моделі і дав добро на серійний випуск. Відзначивши при цьому, що ціна не повинна бути захмарною.
Зійшлися на 18 000 дореформених рублів. В цей же день новий народний автомобіль став Запорожцем.
Перша партія Запорожців вийшла з воріт заводу 22 листопада того ж року, але інженери на цьому не зупинилися і допрацювали двигун, підвищивши потужність до 27 сил.
У перших кілька років випуску було розроблено три модифікації автомобіля (праворульний поштовий, для інвалідів та кілька експортних варіантів).
Новий ЗАЗ 965А Запорожець продавався як в країнах Західної Європи, так і в соцтаборі.Експортна версія відрізнялася від домашньої шикарним молдингом через весь борт, піжонським дзеркалом заднього виду на лівому крилі, радіоприймачем і попільничкою в салоні. Кермо було замінено і для експорту його забезпечили хромованим обідком звукового сигналу.
Горбатий, як ласкаво називала його публіка, протримався на конвеєрі до 1969 року. За цей час було випущено більш як 300 тисяч екземплярів, включаючи експортні та спеціальні модифікації.
До 1970 року на заводі вже йшла робота з підготовки нового, більш просторого і комфортабельного автомобіля, ЗАЗ 966. Але це вже зовсім інша історія.
Новини
Як не дивно, історія автозаводу в Запоріжжі почалася ще до появи першого в світі автомобіля. Самохідний візок Бенца з'явилася на світ в 1885 році, а ЗАЗ почав роботу з 1863 року. Правда, автомобілі він не випускав. Виробництво відкрив голландський колоніст Абрагам Кооп, він...
Своєю новинкою, електричним автомобілем Chevrolet Bolt, компанія General Motors б'є всі рекорди на ринку элекрокарів. Виробник обіцяє, що при повному заряді батареї машина зможе пройти 383 км! Це на 30 км більше обіцяної відстані Tesla Model 3. Таким чином Chevrolet Bolt стане...