Середній термін служби задніх гальмівних колодок Daewoo Lanos становить близько 30 000 (км). Сигналом до екстреної заміні колодок є пороговий мінімум товщини робочих накладок, який становить 1,5 (мм).
Грамотні водії проводять ревізію задніх гальмівних барабанів мінімум 1 раз в рік. Якщо ж Деу Ланос доводиться часто і довго роз'їжджати, то гальмівні барабани вимагають огляду двічі на рік: навесні та восени. Огляди проводяться здебільшого не для ретельної ревізії елементів гальмівної системи, а щоб вичищати абразив з-під кришки барабана, який залишається від зносу колодок і самого барабана.
Заміна колодок в задніх барабанах Daewoo Lanos хоч і не є складною, але все ж входить список найбільш відповідальних робіт. Справа в тому, що в процесі заміни колодок гальмівний механізм потрібно піддавати регулюванню. Неправильно відрегульоване положення колодок і неправильний натяг стоянкового гальма чреваті серйозними неприємностями на дорозі. Саме з цієї причини заміну задніх гальмівних колодок повинен проводити майстер з досвідом водіння не менше 3-5 років.
Процес заміни колодок задніх гальмівних барабанів Daewoo Lanos
- Піддягаємо і витягаємо корпус попільнички. Це можна зробити маленькою викруткою з плоским шліцом.
- Ключем з накидною головкою (трубчастим ключем) на 10 послаблюємо регулювальну гайку. Повністю викручувати кріплення не потрібно.
- Переходимо до задніх коліс. Почнемо з водійської сторони. Послаблюємо колісні болти.
- Домкратом підводимо ліву задню частину Daewoo Lanos і встановлюємо страхуючий упор.
- Знімаємо колесо, повністю викрутивши болти.
- Витягаємо пильник (ковпачок) ступичної гайки.
- Дістаємо шплінт, яким зафіксована ступична гайка.
- Відкручуємо ступичну гайку.
- Викручуємо потаємний гвинтик, що фіксує кришку гальмівного барабана (якщо він є).
- Знімаємо кришку барабана. Зверніть увагу, таке буває, що трос стояночного гальма клинить і розтискає колодки навіть при ослабленній регулювальній гайці ручника. В таких випадках потрібно просто зрізати трос на вході в барабан. Зрозуміло, після доведеться міняти і троса стоянкового гальма.
- Першим ділом знімаємо верхню пружину. Вдаємося до допомоги викрутки або плоскогубців.
- Витягаємо бічну поворотну пружину гальма Деу Ланос. Така ж є і знизу, знімемо і її.
- Дістаємо притискні пружини-фіксатори колодок. Тобто кожна з колодок фіксується до ступиці спеціальним фіксатором. Щоб його зняти, потрібно притиснути пружину і провернути фіксатор, щоб він вийшов із зачеплення притискної поверхні.
- Виймаємо кінець троса ручного гальма з важеля колодки.
- Дістаємо старі колодки.
- Зі старих колодок потрібно зняти сережку, прапорець і регулювальний механізм. Зверніть увагу, механізм регулювання зазору колодок потрібно ретельно почистити і розробити хід храпового механізму, щоб гайка легко ходила по різьбі.
- Ретельно вичищаємо з кришки барабана і маточини залишки абразиву. Краще цим пилом не дихати, так як до складу колодок входить азбест, який оказує на здоров'я вкрай негативний вплив.
Проводимо збір гальмівного вузла Daewoo Lanos у зворотній послідовності:
- Фіксуємо колодки притискними пружинами
- Вводимо в зачеплення важеля колодки кінець троса стояночного гальма
- Встановлюємо сережку і прапорець
- Ставимо на місце механізм вирівнювання зазору колодок
- Встановлюємо бічну і нижню пружини
- Встановлюємо верхню пружину
- Ретельно протираємо спиртовою серветкою робочі поверхні колодок
- Ставимо на місце кришку гальмівного барабана (її робочу поверхню необхідно обробити спиртом)
- Зверніть увагу, кришка може не встановитися на місце через неправильно виставлений зазор колодок. У цьому випадку необхідно стягнути колодки вручну регулювальним механізмом.
- Після установки колеса проводимо всі вищеописані операції на протилежній стороні.
- Регулюємо натяг троса ручного гальма (гайкою під попільничкою).
- Робимо пробний заїзд, контролюємо роботу задніх гальм.
Що було використано при заміні колодок задніх гальмівних барабанів Деу Ланос?
- Набір ключів (ріжкових, накидних, головок)
- Набір викруток
- Плоскогубці
- Домкрат
- Противідкатні черевики
- Страхуючі підставки
- WD-40
- Металева щітка
Потрібні будуть і нові гальмівні колодки. Зверніть увагу, колодки для лівої і правої сторони не взаємозамінні, тобто потрібні колодки для установки спеціально на праве і ліве колесо окремо.
У деяких випадках разом з колодками в заміні можуть нуждатись і пружини, а також храпових механізм. У продажу є ремонтні комплекти для сервісного обслуговування задніх гальмівних барабанів.
Додатково може знадобитися і ремонт вижимного циліндра. Для обслуговування цього вузла існують спеціальні ремкомплекти. Іноді колодки змінюються в парі з тросами стоянкового гальма, їх теж можна придбати (трос для лівої і трос для правої сторони).