Заводські оригінальні подушки силового агрегату ZAZ Forza розраховані в середньому на 150 000 (км) пробігу. Але один час при складанні даного авто використовували маслонаповнені опори, що призначені для азіатського (китайського) клімату. Зрозуміло, з настанням морозів ЗАЗ Форза, взута в китайські гидроопори, починає скрипіти і пручатися, швидко виходячи з ладу.
Маслонаповнені подушки погано себе зарекомендували при експлуатацію у період зимових холодів. Фахівці радять використовувати в зонах континентального і помірного клімату традиційні механічні опори.
Двигун ZAZ Forza укомплектований 3 подушками:
Кожна з подушок має свої власні конструктивні особливості. Між собою вони не взаємозамінні.
Процес заміни подушок зовсім нескладний. Єдине що, так це майстру доведеться потрудитися, щоб акуратно і безпечно піднімати двигун для демонтажу кожної з подушок.
Фахівці радять проводити заміну всіх 3 подушок за один раз. Звичайно, подібне техобслуговування помітно вдарить по кишені, так як кожна з подушок коштує в районі 15 $.
З лівого і правого боку поперечки викручуємо кріпильні болти опори.
Зрозуміло, потрібні будуть і нові опори. Арт номер передньої опори: A13-1001510FA. Ліва задня опора: A13-1001211FA. Права задня опора: A13-1001411FA.
Фахівці стверджують, що якщо замовляти заміну опор силового агрегату ZAZ Forza в спеціалізованому СТО, то вартість ремонту на рівному місці може подвоїтися. Як правило, за саму роботу по заміні опор просять стільки ж, скільки коштують запчастини.
Переважна більшість водіїв воліють змінювати опори двигуна своїми власними силами. Ця робота має зовсім невисокий рівень складності. Єдина проблема полягає в установці помосту і підйомі двигуна. На СТО користуються підйомником і задіють спеціальний підйомний штатив, що багаторазово спрощує процес роботи.
На знос опор двигуна натякають такі ознаки:
Якщо двигун заскрипів і став передавати вібрацію кузову, значить опори силового агрегату перестали справлятися з покладеними на них обов'язками. Не слід відкладати на потім ремонт опор. Деренчливий двигун робить істотний вплив на ступінь маневреності.
Варто звернути увагу, що переважна більшість випадків виходу з ладу опор двигуна припадають саме на зимовий період. Особливо схильні до негативного впливу холодів маслонаповнені опори (гідроопори). Якщо водій впевнений, що силовий агрегат укомплектований гидроопорами, то слід утримуватися від поїздок до морозу понад -15 ⁰С.
В іншому ж маслонаповнені подушки мають чудові експлуатаційні характеристики. Вони на порядок краще гасять вібрації, ніж класичні опори, засновані на механіці.
Перевагами механічних опор є на порядок більш доступна вартість і можливість експлуатації в будь-яких кліматичних умовах. Але механіка не так якісно, як гідравліка гасить вібраційний шум від двигуна.
A15-1001110BA-original