Доставка по Україні ⌚ 9 до 19
автозапчастини Шевроле
автозапчастини Деу
Онлайн
заявка

Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..


Ваше ім'я*

Телефон*

Вкажіть запчастини, які Вас цікавлять*


Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Заміна радіатора кондиціонера ЗАЗ Форза (А13)

Розкажіть друзям
09.12.2019 | ZAZ Forza

Радіатор кондиціонера ZAZ Forza (А13 або Chery Bonus) розташований поруч з центральним радіатором системи охолодження двигуна. Як правило, радіатора кондиціонера даного авто вистачає на весь період гарантійного обслуговування машини, 100 000 (км) пробігу або 3 роки експлуатації. Найчастіше цей радіатор приходить у непридатність десь до 150 000 – 200 000 (км) пробігу.

Велика частина неполадок радіатора кондиціонера ЗАЗ Форза стосується:

  1. Закупорки протоки
  2. Розгерметизації контуру циркуляції

Радіатор кондиціонера даного авто не підлягає кустарному відновленню. При якихось неполадках з радіатором він просто змінюється на повністю новий аналог. Оригінальний радіатор кондиціонера ZAZ Forza коштує в межах $ 40-50.

Цікаво, що на сертифікованому СТО по обслуговуванню цієї марки машин за роботу із заміни радіатора системи кондиціонування салону з водія візьмуть в районі $ 40. Тобто вартість роботи фактично дорівнює ціні нового радіатора. Це головна причина, по якій багато водіїв вирішуються на самостійну заміну радіатора кондиціонера.

Система кондиціонування

Покрокова інструкція, як замінити радіатор кондиціонера ZAZ Forza (А13)

Радіатор кондиціонера захований у надрах підкапотного простору. Дістатися до даного охолоджувача не так-то і просто. На шляху до радіатора знаходяться:

  1. Фальшрешітка радіатора
  2. Передній бампер
  3. Верхня консоль «телевізора»

Вкрай бажано заїхати на оглядову яму або естакаду. Зручний доступ знизу дозволить без особливого клопоту відкрутити нижнє кріплення переднього бампера.

Перед безпосереднім виконанням демонтажу радіатора необхідно стравити фреон з циркуляційного контуру системи кондиціонування.

Стравити фреон

Як зняти фальшрешітку радіатора

  • Відкриваємо капот.
  • Відкручуємо 4 болта, якими декоративна решітка тримається зверху. Майстру буде необхідно накидна головка на 10.

Відкручуємо 4 болта

  • Витягаємо декоративну решітку. Зрозуміло, даний крок є не таким простим, як здається. Справа в тому, що в основі решітки знаходиться широкий ряд засувок-фіксаторів (5 шт). Витягати грати потрібно не на себе і не в бік. Смикати потрібно строго вгору. При цьому смикнути потрібно різко і в міру сильно, щоб вийшло подолати опір відразу всіх фіксаторів. Недосвідчений майстер навряд чи впорається з цим завдання з першого разу. Але фахівець з досвідом відстібне фальшграти за 5 секунд рівно.

Витягаємо декоративну решітку

Як від'єднати передній бампер

  • Відкручуємо 3 болта зверху бампера. Майстру буде потрібен накидний ключ або тріскачка з головкою на 10.

Відкручуємо 3 болта

  • Відкручуємо 4 болта, якими передній бампер кріпиться до підкрилку. Як зрозуміло, цю ж операцію необхідно буде виконати на протилежному боці. Використовуємо той же накидний ключ на 10.

Відкручуємо 4 болта

  • Спускаємося під машину і відкручуємо 5 саморізів. З нижньої сторони бампер притягнутий не простими саморізами. Це пластикові дюбелі з гвинтами. Для вилучення цього кріплення майстру знадобляться плоскогубці і хрестова викрутка. Працювати з подібним кріпленням найкраще з положення стоячи на ногах. А це можна зробити тільки загнавши машину на оглядову яму або естакаду.

Відкручуємо 5 саморізів

Витягаємо вставки

  • Відкручуємо потайний болт (з правого і лівого боку).

Відкручуємо потайний болт

  • Від'єднуємо бампер і відключаємо дротові колодки протитуманних фар. Починати від'єднання переднього бампера найкраще з бічних сторін. З кожної боковини бампер утримується засувкою. Тому спочатку потрібно подолати опір бічних фіксаторів.

Від'єднуємо бампер

Як зняти верхню консоль телевізора

  • Консоль «телевізора» зафіксована зверху 7 болтами. При цьому 5 болтиків мають головку на 10 і 2 болтика, які розташовані по центру (з лицьового боку), мають головку на 10. Відкручуємо болти.

Відкручуємо болти

  • Знімаємо тримач замка капота. Він зафіксований 3 гайками. Тримач замку знімається для того, щоб прибрати натяг троса капота.

Знімаємо тримач

Автор відеоролика окремо помітив, що тримач замку капота може легко пошкодити обрешітку нового радіатора. Що І сталося у випадку на відео. Автор наочно показав вм'ятину.

  • Від'єднуємо дроти від звукового сигналу.
  • Демонтуємо консоль.

Демонтуємо консоль

Заміна радіатора кондиціонера

  • Відкручуємо кріплення трубок (введення і виведення). Кожна з трубок зафіксована гвинтовим притиском. Зверніть увагу на ущільнювальні елементи трубок. Старі гумові кільця найкраще замінити новими.

Відкручуємо трубки

  • Відкручуємо основне кріплення. Радіатор зафіксований з нижньої сторони, у 2 місцях.

Відкручуємо основне кріплення

Варто відразу зауважити, що на новому радіаторі може використовуватися кріплення більшого діаметра. Автор відеоролика наочно показав різницю в діаметрі нових і колишніх болтів.

Витягуємо старий радіатор.

Ставимо на місце новий радіатор і проводимо збір вузла у зворотній послідовності.

Додаткова інформація

Фінальним етапом ремонту є перевірка герметичності циркуляційного контуру системи кондиціонування ZAZ Forza. Тобто кондиціонер необхідно опресувати. Обпресовування трубопроводу здійснюється за рахунок вакуумації. Циркуляційний контур буде вважатися герметичним, якщо початкове значення вакууму протримається в системі протягом 1-3 годин.

Якщо в циркуляційному контурі кондиціонера не виявиться підсосів повітря, то можна приступати до заправки системи холодильним агентом, у якості якого найчастіше виступає фреон 134.

При обслуговуванні циркуляційного контуру ЗАЗ Форза радиться змішувати холодоагент зі спеціальним мастилом. Тиск системи кондиціонування має становити в межах 12 (бар).

Фахівці радять проводити сервісне обслуговування кондиціонера з періодичністю не рідше 1 разу на 2-3 роки. Сервіс кондиціонера зазвичай зводиться до контролю робочого тиску і рівня хладагента. При необхідності проводиться дозаправка кондиціонера ZAZ Forza.

Додатково 1 раз у 5-7 років радиться здійснювати повну ревізію циркуляційного контуру кондиціонера. У цьому випадку ретельному огляду піддається як компресор з радіатором і осушувачем, так і усі шланги з трубкам. Ревізія передбачає планову заміну всіх ущільнювальних елементів і пар тертя системи кондиціонування.

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна радіатора кондиціонера ЗАЗ Форза (А13)"

Відгуки: 0




» Всі новини

.