Онлайн
заявка
Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Доливання мастила до коробки передач ЗАЗ Сенс, заливаємо мастило у КПП без ями та підйомника

На автомобілі ЗАЗ Сенс використовується трансмісія від Таврії та Славути. До речі, багато запчастин ZAZ Sens підходять до цих авто. Дана модель КПП має маркування МеМЗ 317. Виробник цієї трансмісії радить проводити заміну сервісної рідини на позначці 2000 (км) пробігу, тобто відразу після періоду обкатки. Надалі трансмісійне мастило необхідно міняти по мірі необхідності.

Фахівці дотримуються думки, що оптимальною періодичністю заміни коробкового мастила ЗАЗ Сенс є 50 000 – 60 000 (км) пробігу. Зрозуміло, багато чого залежить і від самого мастила. Як правило, деякі виробники сервісних рідин для трансмісії вказують на тарі оптимальний пробіг для заміни мастила.

Характерною особливість коробки швидкостей МеМЗ 317, яку використовує автомобіль ZAZ Sens, є відсутність знімного піддону картера. Днище трансмісії в даному авто злито з самим корпусом. Ця модифікація КПП лише частково обслуговується. У трансмісії передбачені отвори для зливу і затоки мастила, але немає контрольного щупа, за яким можна швидко і легко визначати рівень трансмісійного змащування.

Автор відеоролика наочно показав, як здійснити доливання трансмісійного мастила.

Доливка мастила КПП

Покрокова інструкція, як долити мастило у КПП ZAZ Sens

Із зростанням пробігу автомобіль ЗАЗ Сенс починає все більше і більше споживати трансмісійне мастило. Коробкове змащування йде в основному через сальники півосей. Досвідчені водії в курсі, що дефіцит мастила призводить до досить швидкого вигорання зубчастих зачеплень і підшипникових вузлів КПП.

Щоб не допустити масляного голодування пар, що труться, необхідно регулярно контролювати і доливати коробкове мастило. Фахівці радять проводити сервіс коробки ZAZ Sens 2 рази на рік: навесні і восени (перед настанням холодів).

Як точно визначити, що пора долити мастило у КПП

На корпусі трансмісії МеМЗ 317 є спеціальна різьбова заглушка. Вона знаходиться у торцевій частині, поруч з місцем стикування лівої вісі ШРУСа. Даний отвір має подвійне призначення. Він є одночасно і мастилозаливным, і контрольним. Місце розташування заглушки відзначено на фото нижче.

Заливна пробка

Там же, тільки нижче, знаходиться ще одна заглушка, через неї можна проводити злив старого мастила.

Для визначення рівня мастила необхідно відкрутити верхню кришку. Якщо ще на стадії відкручування з контрольного отвору почало йти мастило, то рівень змащування у трансмісії є задовільним. У цьому випадку доливати мастило у КПП не потрібно.

Мастило

Якщо ж при повністю відкрученій заглушці слідів мастила не спостерігається, то необхідно зробити пробне доливання.

Автор відеоролика пішов більш простим шляхом, майстер просто засунув палець у отвір і натурально перевірив, скільки мастила не вистачає. У даному випадку виявилося, що пальцем не вийшло досягти поверхні змащування. Це означає, що коробка або вже зіткнулася з масляним голодуванням, або вже стоїть на порозі даного явища. У подібних випадках, коли в коробці помітно не вистачає мастила, автомобіль експлуатувати категорично заборонено!

Якщо було встановлено, що у коробці не вистачає мастила, то необхідно як можна швидше заповнити рівень сервісної рідини.

Як долити мастило у трансмісію МеМЗ

Автор відеоролика підібрався до заливної пробки з-під капота. Для цього потрібно відсунути в сторону розширювальний бачок ОР. Ємність потрібно просто відкрутити і посунути в сторону, при цьому шланги не потрібно від'єднувати. Бачок тримається на 2 болтах.

  • Відсуваємо розширювальний бачок.

Відсуваємо бачок

  • Відкручуємо заливну пробку. Сама заглушка має головку під шестигранний ключ на 9. При викручування пробки слід проконтролювати техстан ущільнювального кільця. Якщо прокладка має сліди механічних пошкоджень, необхідно в обов'язковому порядку замінити ущільнювач.

Заглушка

  • Вставляємо в отвір шланга з лійкою і виробляємо долив мастила. Про досягнення потрібного рівня сервісної рідини майстер зрозуміє, коли мастило почне йти через верх. Автор відеоролика використовував замість шланги і лійки спеціальний шприц великої місткості.

Доливаємо масло

Під самим краєм заливного отвору міститься 2,5 літра мастила, це разом з тим змащуванням, яке вже знаходиться у коробці. Офіційний регламент ТО наказує роботу трансмісії з об'ємом мастила на рівні 2,45 (л). Але багато фахівців сходяться на думці, що понад регламентованої норми можна сміливо лити ще 250-400 (мл) олії. Тобто рівень мастила повинен трохи перекривати верхній край заливного отвору.

  • Закручуємо заливну пробку. Не забудьте одягнути на пробку кільце ущільнювача. Насухо витираємо корпус трансмісії.
  • Щоб доповнити мастило до рекомендованої норми, необхідно продовжити заливку через отвір сапуна. Сам сапун розташований на верхній кришці КПП, поруч з рульовою рейкою. Для відкручування сапуна майстру потрібен ключ нестандартного типорозміру. Сапун має головку на 12,5. Для відкручування сапуна можна розточити ріжковий ключ на 12 або ж застосувати спеціальний розсувний ключ, який називають «шведським».
  • Заливаємо у отвір сапуна ще 250-400 (мл) мастила. Особливо актуальна заливка додаткового масла, коли ЗАЗ Сенс обслуговується в холодну пору року. Відносно ж теплого сезону, доливання мастила можна і не робити, щоб змащування не випливало зайвий раз з-під сальників.

Сапун

  • Ставимо сапун на місце.
  • Йдемо в салон і перевіряємо роботу селектора КПП. Потрібно включити кожну швидкість. Якщо на якихось положеннях виникає сторонній шум або важіль ніби потопає, то необхідно проганяти селектор по позиціях ще і ще, поки важіль не почне ходити плавно і тихо.
  • Робимо пробний заїзд.

Додаткова інформація

Досвідчені майстри періодично беруть пробу трансмісійного мастила ZAZ Sens на аналіз. Для цього необхідно поїздити мінімум 10-15 хвилин, активно перемикаючи передачі. Для взяття проби необхідно злегка відкрутити зливну пробку. Для відбору проби необхідно злити мінімум 100 (мл) мастила. Після цього зливну пробку необхідно вкрутити до кінця.

Якщо масло має темний колір, а консистенція багата на дрібну стружку, при цьому у суспензії є запах гару, то замість звичайного доливання необхідно проводити повну заміну мастила.

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Доливання мастила до коробки передач ЗАЗ Сенс, заливаємо мастило у КПП без ями та підйомника"

Відгуки: 3


Артем

Не шестигранник на 9 а квадрат*


Михаил Мигальевич

В коробку автомобиля СЕНС, что бы не было масленого голодания 5й передачи, нужно залить в пустую (без масла) коробку 4 литра масла. Для этого, нужно поднять правую сторону автомобиля так, что бы правое переднее колесо поднялось на 25 - 30 сантиметров от почвы. Пти таком объёме масла (4 л.), при условии чистого сапуна и безлюфтовой работы внутренних гранат в диференциале, сальники шрусов и первичного вала не выдавливает, и масло не вытекает. В видео видно, что вся коробка в масле. Распространённая причина: подтекание масла по сальникам шруса. Сальники меняются не снимая коробки, при помощи старой внутренней гранаты. Или подтеканияе масла по сальнику первичного вала.


Владимир К.

Не знаю, как у кого, в моём экземпляре сапун кпп выкручивается стандартным ключом на 12.




» Всі новини

Запчастини які були використані для ремонту Деу ЗАЗ Сенс

Як зменшити витрату палива Деу Сенс 1.3, регулювання холостого ходу
Як зменшити витрату палива Деу Сенс 1.3, регулювання холостого ходу
Регулювання холостого ходу Деу Сенс, ЗАЗ Шанс
Регулювання холостого ходу Деу Сенс, ЗАЗ Шанс
ЗАЗ Сенс: заміна рульових наконечників і сайлентблоків передніх ричагів
ЗАЗ Сенс: заміна рульових наконечників і сайлентблоків передніх ричагів
Регулювання клапанів ЗАЗ Сенс
Регулювання клапанів ЗАЗ Сенс
.