Доставка по Україні ⌚ 9 до 19
автозапчастини Шевроле
автозапчастини Деу
Онлайн
заявка

Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..


Ваше ім'я*

Телефон*

Вкажіть запчастини, які Вас цікавлять*


Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Заміна датчика кисню Шевроле Такума

Розкажіть друзям
12.01.2020 | Tacuma

Термін служби датчиків кисню Chevrolet Tacuma (Rezzo) становить не менше 150 000 (км) пробігу. Такою ж довговічністю володіють і багато інших запчастини Шевроле Такума. Даний автомобіль використовує кілька лямбда-зондів. Перший розташований на випускному колекторі, а другий після приймальної труби, за другим каталізатором.

Вихід з ладу лямбда-зонда загрожує наступними чинниками:

  1. Істотна перевитрата палива
  2. Плаваючі оберти на холостому ході
  3. Втрата потужності
  4. Втрата динаміки розгону

Автор відеоролика зіткнувся з проблемою значної перевитрати палива. Варто окремо зауважити, що подібні симптоми характерні і для несправної системи запалювання, і неправильно працюючої системи підготовки паливно-повітряної суміші. Найчастіше про неправильну роботу датчика кисню водій дізнається від аварійного сигналізатора Check Engine.

Потрібно просто розшифрувати код помилки, для чого майстру потрібно спеціальний сканер або комп'ютер з діагностичним ПО.

Якщо у майстра немає можливості розшифрувати код помилки, то можна вдатися до ручного діагностування лямбда-зондів. Як перевірити датчики кисню Деу Такума (Реззо) буде розказано у кінці огляду.

Датчик кисню

Покрокова інструкція, як замінити датчики кисню Chevrolet Tacuma

Перший датчик розташований на корпусі випускного колектора. Другий же датчик знаходиться за другим каталізатором. Якщо планується міняти і другий лямбда-зонд теж, то необхідно буде загнати машину на оглядову яму або естакаду.

Схема замінання верхнього лямбда-зонда:

  • Робимо зупинку і повністю глушимо авто.
  • Відкриваємо капот.
  • Відключаємо дротову колодку верхнього датчика кисню.
  • Відкручуємо термозахист випускного колектора.

Відкручуємо термозахист

  • Викручуємо датчик кисню. За час експлуатації лямбда-зонд встигає серйозно прикипіти до випускного колектора. Викручувати датчик перший раз досить проблематично. Основна проблема полягає в тому, що шестигранна головка датчика, яка призначена для ключа, частково втоплена у корпус колектора. Звичайним ріжковим ключем викрутити лямбда-зонд не вийде. Потрібно використовувати спеціальний накидний ключ. Приклад на фото нижче.

Викручуємо датчик кисню

Автор відеоролика зробив вигляд, що зміг відкрутити датчик від руки. Майстер просто пожартував, так як перший раз лямбда-зонд відкручується з дуже великими труднощами. На відео видно, що у датчика кисню перекушені дроти. По всій видимості, майстер обрізав проводку і зірвав датчик з місця накидним ключем.

Багато фахівців радять викручувати датчик кисню на добре прогрітому двигуні. Коли ж випускний колектор буде холодним, то він просто закусит лямбда-зонд.

  • Ставимо на місце старого новий датчик кисню. Зверніть увагу на різьбу нового лямбда-зонда. У гарних дорогих датчиках на різьбі є заводське мастило. Якщо мастила на різьбі немає, то слід самостійно нанести зовсім небагато термостійкого графітового або силіконового мастила. Потрібно при цьому проконтролювати, щоб мастило не потрапило на робочий стрижень лямбда-зонда. В іншому випадку датчик може давати хибні свідчення. Наявність мастила дозволить при наступному ТО викрутити датчик без зайвих зусиль.
  • Збираємо вузол у зворотній послідовності.
  • Заводимо двигун і контролюємо його роботу. Буде добре, якщо підключити бортовий комп'ютер до автомобільного сканера. Коректність роботи лямбда-зонда перевіряється педаллю газу. При впливі на акселератор обороти повинні набиратися адекватно, без ривків і провалів.

Автор відеоролика зробив зауваження щодо вибору верхнього датчика кисню. Вгорі встановлюється 2-контактний лямбда-зонд. Він використовує тільки 2 дроти. Нижній же датчик кисню є 4-дротовим. 2 додаткових дроти забезпечують прогрів лямбда-зонда.

Як зняти нижній лямбда-зонд

Для заміни другого датчика кисню, який знаходиться за каталізатором, необхідно попередньо загнати автомобіль на оглядову яму.

  • Зупиняємося на оглядовій ямі та глушимо авто.
  • Відкриваємо капот і від'єднуємо дротову колодку нижнього лямбда-зонда.

Від'єднуємо дротову колодку

  • Заглядаємо під машину і демонтуємо захист картера двигуна.
  • Викручуємо другий лямбда-зонд. Він знаходиться нижче випускного колектора, за другим каталізатором. Як і у випадку з верхнім датчиком, нижній лямбда-зонд швидше за все доведеться викручувати з великим зусиллям, так як різьбова поверхню датчика встигає добре прикипіти до вихлопної труби за час експлуатації авто.

Викручуємо другий лямбда-зонд

  • Ставимо на місце старого датчика новий. Вкрай бажано додати на різьбу зовсім небагато графітового мастила.
  • Заводимо авто і перевіряємо роботу двигуна.

Матеріали та інструмент

  1. Набір ключів
  2. WD-40
  3. Графітове мастило

Знадобляться і нові датчики кисню. Для автомобіля Chevrolet Tacuma застосовуються наступні лямбда-зонди: GM-96253546 (верхній) і GM-96419956 (нижній).

Зрозуміло, найкраще задіяти лямбда-зонди оригінального виробництва General Motors. Але вартість оригінальних датчиків дотягує до $ 50 за штуку. Відносно сертифікованих аналогів, на ринку автозапчастин можна знайти пристойні датчики кисню по $ 20 за одиницю. Якраз стільки коштують лямбда-зонди виробництва Bosh.

Але існують датчики кисню і багатьох інших фірм. Є ще дешевші аналоги. Звичайно, бюджетне штампування з Китаю має мінімальний термін служби.

Діагностика роботи кисневого датчика

Як було сказано на самому початку огляду, симптоми несправності датчиків кисню Шевроле Такума тісно переплітаються з неправильною роботою багатьох інших функціональних систем авто (запалювання, подача палива, подача повітря тощо). З цієї причини, щоб підтвердити або виключити поломку датчиків кисню, їх працездатність можна перевірити.

Діагностика лямбда-зондів проводиться за наступною схемою:

  • Потрібно прогріти двигун до робочої температури.
  • На дротовій колодці підключаємо плюсовий щуп мультиметра до сигнального проводу, а мінусовий щуп необхідно під'єднати до проводу маси. Тобто сам роз'єм мама-тато від'єднувати не потрібно. Щупами потрібно під'єднатися через ізоляцію проводки. Приклад на зображенні нижче.

Діагностика

  • Заводимо авто. Найкраще довести оберти до 2000 (об/хв). У цей момент показання вольтметра має циклічно стрибати від 0 до 1 (В). Якщо коливань не спостерігається, значить лямбда-зонд є несправним.
  • Цим же методом перевіряємо другий лямбда-зонд.

Непрацюючі датчики кисню слід замінити на нові аналоги.

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна датчика кисню Шевроле Такума"

Відгуки: 0




» Всі новини

.