Доставка по Україні ⌚ 9 до 19
автозапчастини Шевроле
автозапчастини Деу
Онлайн
заявка

Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..


Ваше ім'я*

Телефон*

Вкажіть запчастини, які Вас цікавлять*


Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Як перевірити реле ЗАЗ Ланос

Розкажіть друзям
22.01.2020 | Lanos

В автомобілі ZAZ Lanos використовується від 15 до 20 реле, залежно від особливостей комплектації транспорту. Термін служби штатних реле на даному авто не регламентований. За нормальних умов експлуатації автомобіля реле спокійно відпрацьовують на протязі усього періоду гарантійного обслуговування (3-5 років). Таку ж надійність мають і багато інших запчастин Деу Ланос.

Переважна більшість реле для автомобіля ZAZ Lanos має взаємозамінне виконання, що дозволяє швидко підміняти "відповідальні" реле, що вийшли з ладу, менш важливими, з сусідніх електроланок.

Зрозуміло, незважаючи на високу надійність реле все ж можуть виходити з ладу. Автомобільні реле схильні до наступних неполадок:

  1. Закислення контактів
  2. Вигорання контактів
  3. Загальний перегрів
  4. Оплавлення корпусу

Першими виходять з ладу, звичайно ж, ті реле, ланцюгом яких користуються найбільш часто. До прискореного зносу реле веде неграмотна експлуатація споживачів бортової електромережі.

При виході реле з ладу перестає реагувати на включення/відключення функціональна система авто, яку обслуговує реле. Це може бути як освітлення або вентилятор примусового охолодження центрального радіатора, так і ЕБУ і багато інших компонентів машини. У разі відмови будь-якої системи досвідчені майстри першим ділом перевіряють працездатність запобіжників та реле аварійного споживача струму.

Реле

Діагностика реле

Якщо для перевірки запобіжника досить поглянути на цілісність плавкого компонента, то з реле вже цей фокус не пройде. Адже реле має захищений пластиковий корпус. Додатково нутрощі багатьох реле заливаються текстолітом, що не дозволяє навіть візуально розглянути електроконтактну групу. Спірні реле потребують спеціальної діагностики.

Автор відео наочно демонструє, як можна швидко і легко перевірити працездатність реле в домашніх умовах. Для цього потрібні лише:

  1. Автомобільний мультитестер, з набором щупів
  2. Джерело електроживлення 12 (В)

У якості джерела електроживлення автор відео використав 12-вольтовий блок. Але його можна замінити і акумуляторним блоком від машини, у цьому випадку знадобляться ще й сполучні дроти, "плюс" і "мінус".

Реле перевіряється за наступною схемою:

  • Зупиняємося і повністю глушимо авто, ключі краще взагалі вийняти з замка запалювання.
  • Відкриваємо капот і від ’ єднуємо мінусовій дріт від АКБ.
  • Відкриваємо кришку блоку запобіжників. Автор відео вирішив показати приклад діагностики реле з блоку запобіжників (БП), який знаходиться під капотом. Всього ж в автомобілі Daewoo Lanos 3 блоки запобіжників. Два інших БП знаходяться в салоні.

Відкриваємо кришку

  • Витягаємо спірне реле, працездатність якого потрібно підтвердити або спростувати. В даному випадку майстер дістав реле К-11, відповідальне за роботу вентилятора примусового охолодження на центральному радіаторі. Реле К-11 виробляє комутацію першої та другої швидкості обертання лопатевої крильчатки.

Витягаємо спірне реле

Для грамотної, точної і безпечної діагностики реле майстру потрібно знати схему його живлення та роботи. Трохи нижче знаходиться коротка вставка, в якій описана схема діагностується компонента.

Пристрій реле

Живлення подається на контакти 85 і 86. Як правило, в реле не враховується полярність, тобто "+" допустимо підключати як до контакту 86, так і 85. Але існують реле з так званим доданими мостом. В реле з діодом плюс потрібно підключати до контакту 85, а мінус до контакту 86. В іншому випадку реле можна спалити!

Живлення

Контакти 87 та 88 (у багатьох реле контакт 88 маркується, як 87А) замикаються на контакт 30. Тобто контакт 87 є нормально-розімкненим, а 88 нормально-замкнутим. При подачі живлення на контакти 85 і 86 контакт 30 під'єднується до контакту 87, що призводить до включення споживача струму, зокрема вентилятора примусового охолодження.

Контакти

Як перевірити реле

  • Налаштовуємо мультиметр на вимірювання опору. При поєднанні щупів один з одним значення опору має становити 0 (кОм).

Налаштовуємо мультиметр

  • Контролюємо опір між силовими контактами реле без подачі напруги.
  • З 'єднуємо щупи з контактами 30 і 87. Мультиметр повинен показати 1 (кОм). Це означає, що контакт 87 знаходиться в правильному нормально-розімкнутому становищі.

З 'єднуємо щупи з контактами 30 і 87

  • З 'єднуємо щупи з контактами 30 і 88 (87А). Мультиметр повинен показати 0 (кОм). Це означає, що контакт 88 знаходиться в правильному нормально-замкнутому становищі.

З 'єднуємо щупи з контактами 30 і 88 (87А)

  • Тепер контролюємо опір між силовими контактами реле при подачі напруги 12 (В). В ролі джерела струму автор відео використав 12-вольтний блок живлення. При підключенні живлення повинно статися характерне клацання, яке йде від котушка з сердечником. Це нормально, так і має бути. Наявність клацання свідчить про те, що силові контакти перелаштувалися.

Підключаємо живлення

  • З 'єднуємо щупи з контактами 30 і 87. Мультиметр повинен показати 0 (кОм). Це означає, що контакт 87 знаходиться в правильному нормально-замкнутому становищі.

З 'єднуємо щупи з контактами 30 і 87

  • З 'єднуємо щупи з контактами 30 і 88 (87А). Мультиметр повинен показати 1 (кОм). Це означає, що контакт 88 знаходиться в правильному нормально-розімкнутому становищі.

З 'єднуємо щупи з контактами 30 і 88 (87А)

Діагностика показала, що реле правильно перемикає контакти, тобто воно є повністю робочим. Якщо реле діагностувалося через вентилятор примусового охолодження, то причину несправності потрібно шукати або в самому вентиляторі, або у дротах електроживлення крильчатки.

За вищеописаною схемою можна діагностувати усі інші реле, як 3-контактні, так і 4-контактні.

Додаткова інформація

Вищеописана схема діагностики реле Деу Ланос згодиться і для перевірки нових комплектуючих. Експерти відзначають, що маркування силових контактів хоч і є стандартизовим, але розташування силових з 'єднань у реле різних торгових марок може істотно відрізнятися.

Найчастіше не дотримуються ладу розташування силових контактів виробники з розряду "no name".

Бюджетні реле від невідомих компаній потрібно обов 'язково перевіряти.

Але різні варіанти розпіновки можуть зустрічатися і в реле всесвітньо відомих фірм. Безладної розпіновкою грішить Bosh і ряд інших шанованих брендів.

Досвідчені водії ZAZ Lanos стараються завжди тримати під рукою комплект запасних реле. Особливо актуальні запасні реле у тих випадках, коли компоненти блоку живлення давно не оновлювалися, більше 2-3 років. Якщо говорити за основний блок запобіжників, то фахівці зазвичай зберігають запасні компоненти на зворотному боці кришки БП, яка знімається. Як правило, там же штатно розміщується і пинцет для безпечного виймання запобіжників.

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Як перевірити реле ЗАЗ Ланос"

Відгуки: 0




» Всі новини

.