Газорозподільний механізм, як і багато інших запчастини Chevrolet Cruze, потребує періодичного обслуговування. В автомобілі Шевроле Круз з двигуном F16D3 ГРМ потребує сервісу кожні 60 000 (км) пробігу. Якщо ж авто укомплектоване двигуном F16D4, то газорозподільний механізм необхідно обслуговувати через кожні 150 000 (км) пробігу.
Зверніть увагу, в автомобілі Chevrolet Cruze з двигуном F16D3 водяна помпа перебуває у складі вузла ГРМ. А на двигуні F16D4 помпа працює незалежно від ГРМ, так як шків насоса приводиться в рух ременем допоміжних агрегатів.
Водяна помпа на двигуні F16D3 змінюється разом з кожним 2-им ременем ГРМ, тобто приблизно через кожні 120 000 (км) пробігу. Помпа ж двигуна F16D4 змінюється по мірі необхідності, зазвичай вона відпрацьовує 200 000 - 250 000 (км).
При обслуговуванні ГРМ автомобіля Шевроле Круз майстру будуть необхідні наступні комплектуючі:
- Ремінь ГРМ
- Натяжний ролик
- Паразитний ролик
- Водяна помпа
В роботі по заміні ременя ГРМ і водяної помпи на автомобілі Chevrolet Cruze немає нічого надскладного. Про це свідчить відеоролик, викладено у кінці огляду . На відео майстер наочно показує усі етапи обслуговування ГРМ на даному автомобілі. Нижче в тексті представлений фотозвіт сервісу ГРМ.
Покрокова інструкція, як замінити ремінь ГРМ Chevrolet Cruze
При обслуговуванні ГРМ на двигуні F16D3 обов'язково і неодмінно потрібно зливати антифриз, навіть якщо помпу не планується змінювати. Так як при від'єднанні ременя ГРМ на цьому двигуні потрібно провертати корпус водяної помпи. Якщо ж ГРМ обслуговується на двигуні F16D4, то антифриз можна не зливати, якщо не планується виробляти заміну помпи ОР.
- Заїжджаємо на оглядовий яму, глушимо двигун і включаємо стоянкове гальмо.
- Відкриваємо капот і від’єднуємо мінусовій дріт від АКБ. Живлення бортової електромережі краще все ж таки знеструмити, так як при розборі ГРМ порушуватимуться різні датчики, що загрожує виникненням численних помилок Check Engine, якщо бортова електромережу буде працювати.
- Зливаємо антифриз. Для цього потрібно попередньо демонтувати захист піддону картера двигуна. Далі необхідно відвернути зливну пробку охолоджуючої рідини. Вона знаходиться в правому нижньому куті радіатора. Як зрозуміло, під злив необхідно підставити ємність. Обсяг ємності повинен становити 8-10 літрів.
- Піднімаємо домкратом переднє праве колесо і знімаємо його. Автомобіль бажано чимось додатково підперти.
- Демонтуємо брудозахисний підкрилок та пильник двигуна.
- Відключаємо дротову колодку датчика поступаючого повітря.
- Від’єднуємо корпус повітряного фільтра. Його потрібно зняти разом з повітроводом, який підключений до дросельної заслінки. Сам корпус повітряного фільтра кріпиться на засувках, а повітропровід притиснутий хомутом.
- Від’єднуємо верхню кришку ГРМ. Вона тримається на кількох болтиках.
- Скидаємо ремінь допоміжних агрегатів. Щоб це зробити, необхідно послабити натяжку ременя. Для цього на натяжному механізмі передбачена спеціальна головка на 19, яку потрібно крутити проти годинникової стрілки. Щоб зафіксувати натяжний механізм в стислому становищі, необхідно вставити в суміщені отвори штифт діаметром 5 (мм). Приклад показаний на фото нижче.
- Відкручуємо шків колінвалу. Щоб застопорити колінвал, включаємо 4-у передачу. 5-ої передачею краще не користуватися для цих цілей, так як вона є найбільш слабким місцем у трансмісії.
- Знімаємо натяжний механізм ременя допоміжних агрегатів. Для цього майстру буде потрібно накидна голівка Torx E-14.
- Підпираємо домкратом піддон двигуна.
- Демонтуємо кронштейн правої опори. Тримається на 3 болтах з головкою на 15.
- Знімаємо середню захисну кришку ГРМ. Кришка тримається на кількох болтах і засувках.
- Від’єднуємо нижню захисну кришку ГРМ. Вона тримається на болтиках.
- Поєднуємо мітки на шківах ГРМ. Зубчасте колесо колінвалу має ризику, яка повинні збігтися зі стрілкою на корпусі блоку циліндрів. Зубчасті колеса на розподільних валах мають мітки, які повинні дивитися один на одного. Приклад на фото нижче. Суміщення міток ГРМ свідчить про переміщення поршня на 4-му циліндрі в становище ВМК (верхньої мертвої крапки).
Фахівці наполегливо радять фіксувати шківи скобою, так як при від'єднанні ременя ГРМ шківи можуть зміщуватися, що згодом викличе певні труднощі при встановленні нового ременя.
- Послаблюємо натяжний ролик. Для цього його слід провернути за годинниковою стрілкою.
Як було сказано вище, при обслуговуванні ГРМ на двигуні F16D3 потрібно ще провертати і корпус водяної помпи. Так як натяжка ременя ГРМ на Chevrolet Cruze з даним двигуном виробляється насосом охолоджуючої рідини.
Багато хто з майстрів користується нагодою і знімає шківи розподілвалів, щоб з'явилася можливість перевірити стан сальників. Якщо сальники розподілвалів течуть або потіють, то їх слід відразу ж замінити.
- Якщо планується змінювати ролики ГРМ, то відкручуємо їх і виробляємо заміну.
- Ставимо новий ремінь ГРМ. Починати установку ременя слід з зубчастого колеса колінвалу. Попередньо слід застопорити натяжний ролик в стислому становищі. Для цього потрібно стиснути ролик і вставити тонкий стрижень у суміщені отвори на корпусі натяжного механізму. Після того, як пасок буде встановлений, чеку слід винести. Шківи розподільних валів краще, звичайно ж, зафіксувати. Але ремінь цілком реально поставити і без цього.
При установці ременя потрібно проконтролювати, щоб ремінь був повернутий правильною стороною. Багато виробників ременів ГРМ для автомобіля Шевроле Круз маркують правильне положення ременя стрілочним вказівником. Як зрозуміло, стрілка повинна відповідати напрямку обертання ГРМ. Якщо стрілки немає, то слід звернути увагу на написи. Літери повинні читатися правильно, а не догори дригом.
Додаткова інформація
При підборі ременя ГРМ на автомобіль Шевроле Круз необхідно звернути увагу на кількість зубців:
- Ремінь ГРМ на двигуні F16D3 має 127 зубців
- Ремінь ГРМ на двигуні F16D4 має 146 зубців
Досвідчені майстри завжди відлічують кількість зубців особисто.