Доставка по Україні ⌚ 9 до 19
автозапчастини Шевроле
автозапчастини Деу
Онлайн
заявка

Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..


Ваше ім'я*

Телефон*

Вкажіть запчастини, які Вас цікавлять*


Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Плавають оберти на холостому ході Шевроле Лачетті, несправність регулятора холостого ходу

Розкажіть друзям
27.04.2020 | Lacetti

Силова установка всіх модифікацій Chevrolet Lacetti відрізняється стабільною та надійною роботою. Але як і будь-який механізм двигун автомобіля Шевроле Лачетті з часом починає зношуватися та потребує заміни потрібних запчастин.

Однією з перших приймає на себе удар система повітропідготовки. Її основу становить дросельний вузол.

Широке поширення отримала несправність із плаваючими обертами на холостому ході, через що двигун знаходить нестабільний характер роботи:

  1. Мимовільне завищення та пониження обертів
  2. Перевитрата палива
  3. Складно стартувати з місця
  4. Ривки і провали при перемиканні передач

Ці симптоми характерні для широкого спектру поломок, від банального засмічення паливного фільтра або зносу лямбда-зонда до втрати компресії в циліндрах, з причини закоксування поршневої групи. Але левова частка випадків з плаваючими обертами пов'язана з так званим регулятором холостого ходу, який скорочено називається РХХ.

На Шевроле Лачетті з двигуном 1,4/1,6 літрів DOHC регулятор холостого ходу вбудовується в дросельний вузол.

Тому офіційно РХХ на вищеназваних двигунах є необслуговуваним. В даному випадку неправильно працюючий регулятор холостого ходу змінюється разом з дросельним вузлом.

В автомобілі Chevrolet Lacetti з двигуном 1,8 (л) використовується класичний РХХ. Його спокійно можна від'єднати та поміняти на новий аналог, не зачіпаючи при цьому дросельний вузол.

Механізм РХХ

Діагностика РХХ на Шевроле Лачетті 1,4/1,6 літрів DOHC

Перед безпосереднім ремонтом регулятора холостого ходу майстру необхідно переконатися, що саме РХХ є винуватцем плаваючих обертів. Підтвердити або спростувати несправність регулятора ХХ можна кількома шляхами:

  1. Програмною діагностикою
  2. Заміною використовуваного дроселя на свідомо робочий аналог

Найбільш раціональним є, звичайно ж, перший метод. Діагностика за допомоги спеціалізованого ПЗ заощадить майстру багато часу, сил та фінансів. В блозі з ремонту Chevrolet Lacetti є детальний огляд, як програмно діагностувати роботу двигуна на даному автомобілі.

При діагностування роботи РХХ необхідно звертати увагу на кілька характеристик: еталонна робота РХХ і реальна робота РХХ.

Під еталонної роботи регулятора розуміється значення ходу заслінки дроселя, яке диктується ЕБК.

Тобто електронний блок керування самостійно розраховує параметри роботи РХХ і передає їх регулятору. Реальна ж робота регулятора холостого ходжа - це фактичне управління заслінкою.

Діагностика

Між еталонної і реальною роботою РХХ не повинно бути суттєвої різниці. Допускається похибка лише в 3-5 одиниць. Якщо між даними значеннями спостерігається велика різниця, то даний момент свідчить про нездатність ЕБК керувати регулятором холостого ходу. Тобто блок управління не може контролювати роботу РХХ.

Як перевірити електроланцюг РХХ

Неправильна робота регулятора холостого ходу Шевроле Лачетті може бути викликана наступними несправностями:

  1. Обрив чи замикання проводки
  2. Знос моторчика РХХ

Для встановлення точного винуватця несправності необхідно перевірити опір роз'ємів ЕБК, які відповідають за повідомлення з регулятором холостого ходу. На автомобілі з двигуном 1,4/1,6 (л) до моторчику РХХ підключаються роз'єми № 61 та 62.

  • Зупиняємося, глушимо двигун та від’єднуємо мінусовій дріт від АКБ. Майстру буде потрібен ключ на 10.

Від’єднуємо мінусовій дріт від АКБ

  • Знімаємо дротову колодку ЕБК. Щоб це зробити, необхідно попередньо витягти фіксатор. Якщо колодка ЕБК рідко знімається, то зробити це буде вельми непросто. Для полегшення даної задачі можна вдатися до допомоги якого-нибудь важеля, це може бути викрутка або ключ.

Знімаємо дротову колодку ЕБК

  • Налаштовуємо мультиметр. Необхідно встановити режим вимірювання опору. Точність вимірювання опору обмежуємо значенням 200 (Ом).

Налаштовуємо мультиметр

  • Необхідно виміряти опір самих щупів. Як правило, струмоведуча проводка вимірювача має опір в межах 3 (Ом). Це значення необхідно запам'ятати, так як його потрібно буде віднімати від загального опору на роз'ємах ЕБК.
  • Підключаємо щупи до роз'ємів №61 та 62. Якщо щупи досить товсті, то слід використовувати перехідники у вигляді тонкого дроту. В цьому випадку необхідно буде повторити вимір опору щупів.
  • Контролюємо рівень опору. У випадку на відеоролику, який викладено в самому низу сторінки, опір ланцюга склав 7,8 (Ом). Від цього значення необхідно відняти опір щупів, в даному випадку 3,3 (Ом). Виходить: 7,8 - 3,3 = 4,5 (Ом). Опір моторчика РХХ повинно бути на позначці 4-5,5 (Ом).

Контролюємо рівень опору

В даному випадку моторчик РХХ виявився повністю справним. Але відеоролик був знятий на вже відновленому автомобілі. При неправильно працюючому РХХ опір буде становити 100-200 (Ом)!

При вимірюванні опору дуже важливо перевірити якість роботи самої проводки, яка йде від ЕБК до РХХ. Потрібно просто поворухнути і промацати проводку на з'єднаннях та відгалуженнях. При справній проводці значення опору ланцюга не буде стрибати. Звичайно, допускаються незначні скачки.

Якщо ж проводка є проблемною, то опір буде стрибати під час промацування дротів. В даному випадку доведеться шукати, в якому конкретно місці пробитий дріт.

Додаткова інформація

Якість роботи РХХ на автомобілі Chevrolet Lacetti можна перевірити ще одним способом. Як і у випадку перевірки дротів, необхідно підключити мультиметр до роз'ємів ЕБК (№ 61 та 62). В ході зняття показань потрібно стукати кришку РХХ.

При нормально працюючому регуляторі холостого ходу опір або взагалі не буде відхилятися, або можуть спостерігатися незначні скачки, на десяті Ома.

Якщо діагностика виявила, що несправність криється саме у РХХ, то відремонтувати даний вузол можна кількома шляхами: заміною дроссельного вузла або ж заміною моторчика РХХ. Офіційний мануал наполягає на повній заміні дроселя. Але багато хто з майстрів всі ж вирішуються на вузловій ремонт заслінки. РХХ все ж можливо розібрати.

Як правило, в неправильній роботі РХХ на автомобілі Шевроле Лачетті винним є моторчик. Він є знімним. Термін служби електродвигуна регулятора холостого ходу становить близько 150 000 (км) пробігу.

Робочий моторчик РХХ можна взяти або від донора, або на радіоринку. Артикульний номер моторчика регулятора холостого ходу: 993647060. Такий же моторчик використовується у РХХ на автомобілях Audi, MBW та багатьох інших іномарках. В теорії можна взяти донорський моторчик регулятора ХХ від більшої частини сучасних німецьких машин.

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Плавають оберти на холостому ході Шевроле Лачетті, несправність регулятора холостого ходу"

Відгуки: 0




» Всі новини

.