Кожному власнику Chevrolet Lacetti доводиться періодично стикатися з проблемою плаваючих обертів двигуна. Нестабільна робота мотора не обіцяє нічого гарного.
При плаваючих обертах відбувається перевитрата палива, двигуну стає складніше виходити на температуру прогрівання.
Але основною заковикою при плаваючих обертах є складність діагностики. Провокувати плаваючі оберти може найширший спектр несправностей. Серед винуватців нестабільної роботи двигуна можуть перебувати:
Плаваючі оберти можуть бути спровоковані навіть якимись мікропошкодженнями впускного колектора, через які підсмоктується невраховане ДЗ повітря. Безліч випадків плаваючих обертів мотора Шевроле Лачетті припадає на знос високовольтних дротів і свічок запалювання. Але безперечним лідером за кількістю звернень до сервісний центр, через що плавають оберти, є датчики кисню (лямбда-зонди).
Даний же огляд буде стосуватися такого непримітного пристрою, як клапан продувки адсорбера. Даний механізм виходить з ладу вельми рідко. Але якщо він зламається, то можна шукати причину плаваючих обертів кілька днів поспіль.
Діагностику плаваючих обертів двигуна потрібно починати, звичайно ж, з перевірки помилок Check Engine. Для цього потрібно буде синхронізувати електронний блок управління машини з комп'ютером. Діагностику краще всього здійснювати з використанням фірмового програмного забезпечення Chevrolet Explorer.
Головною особливістю програми Chevrolet Explorer є можливість аналізу не тільки основних параметрів роботи двигуна, а взагалі усіх функціональних систем авто, з якими повідомляється ЕБК.
Для з'єднання бортової електроніки з комп'ютером необхідно використовувати спеціальний адаптер. В блозі з ремонту Шевроле Лачетті є докладний огляд на тему комп'ютерної діагностики та скидання помилок.
У випадку на відеоролику, який викладено в кінці огляду, майстра збентежили дані датчиків кисню. Обидва датчика фіксували періодичне перенасичення вихлопних газів киснем. Якщо дані сходяться на двох лямбда-зондах, то їх значенням можна цілком і повністю довіряти. При періодичному перезбагатченні паливо-повітряної суміші киснем відбувається зменшення зазору в дросельній заслінці. Саме через це мотор і починає нестабільно працювати.
Як виявилося, датчики кисню Шевроле Лачетті фіксували повітря у випускному колекторі, який надходив із клапана продувки адсорбера.
Клапан продувки адсорбера виконує важливу функцію, він подає пари бензину з абсорбера прямо до впускного колектора, де вони догорають, підвищуючи ефективність роботи двигуна та дбаючи про екологію.
Існує 3 основних несправність клапана продувки:
Клапан продувки адсорбера є нормально закритим. Тобто за відсутності напруги шток клапана герметично перекриває проток. Коли ж подається напруга, шток відкриває клапан. Частіше всього даний клапан виходить з ладу через заклинювання штока у завжди відкритому положенні.
Як і будь-які виконавчі механізми, клапан продувки адсорбера схильний до механічного зношення. Довгі роки наполегливої роботи підбивають навіть найнадійніші вузли та механізми. У підсумку шток клапана западає і клинить у зручному йому положенні.
Для перевірки клапана продувки адсорбера його потрібно буде обов'язково і неодмінно демонтувати. Робиться це наступним чином:
Тепер можна детально познайомитися з техстаном клапана. Коли клапан від'єднаний, його проток повинен бути повністю герметичним, тобто закритим. Щоб упевнитися в герметичності протоку, потрібно лише продути клапан черед вхідний штуцер. Якщо клапан зламаний, він буде пропускати повітря.
При підключенні до зовнішнього живлення справний клапан повинен відкрити проток. Про це буде свідчити характерне клацання, видаване штоком при переміщенні. Але можна і натурально упевнитися у відкритті протоки. Достатньо лише продути клапан. В нормально працюючому клапані, при подачі напруги, повітря буде вільно циркулювати по протоку.
Є ще один спосіб перевірка клапана продувки адсорбера Chevrolet Lacetti. Потрібно запустити двигун і від'єднати трубку, що йдуть від ресивера до впускномго колектору, а потім необхідно просто заглушити утворившийся отвір. Якщо робота мотора різко нормалізується, то можна сміливо від'єднувати клапан продувки адсорбера та міняти його на новий.
Як було сказано на початку огляду, причина плаваючих обертів двигуна може критися у найширшому спектрі несправностей. Багато хто з майстрів намагаються усувати нестабільну роботу мотора "методом тику". Відомі випадки, коли малодосвідчені майстри вкладають в усунення плаваючих обертів великі гроші. Але у підсумку потрібного результату досягти так і не виходить. Коли випробувано безліч варіантів ремонту, не зайвим буде звернути увагу на клапан продувки адсорбера.
Діагностика цієї маленької деталі може допомогти в нормалізації роботи двигуна.
Відгуки: 0
96330547-Elprom-Elhovo
25195788-KAP
25184080/96276354-GENERAL MOTORS
92061898-Elprom-Elhovo
17059602-Elprom-Elhovo
17059602-CRB
96353035-CRB
96182805-EuroEx