Онлайн
заявка
Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Плавають оберти при прогріванні двигуна Шевроле Лачетті

Кожному власнику Chevrolet Lacetti доводиться періодично стикатися з проблемою плаваючих обертів двигуна. Нестабільна робота мотора не обіцяє нічого гарного.

При плаваючих обертах відбувається перевитрата палива, двигуну стає складніше виходити на температуру прогрівання.

Але основною заковикою при плаваючих обертах є складність діагностики. Провокувати плаваючі оберти може найширший спектр несправностей. Серед винуватців нестабільної роботи двигуна можуть перебувати:

  1. Регулятор холостого ходу (РХХ)
  2. Дросельна заслінка
  3. Датчик абсолютного тиску (ДАТ)
  4. Клапан вентиляції картера
  5. та ін.

Плаваючі оберти можуть бути спровоковані навіть якимись мікропошкодженнями впускного колектора, через які підсмоктується невраховане ДЗ повітря. Безліч випадків плаваючих обертів мотора Шевроле Лачетті припадає на знос високовольтних дротів і свічок запалювання. Але безперечним лідером за кількістю звернень до сервісний центр, через що плавають оберти, є датчики кисню (лямбда-зонди).

Даний же огляд буде стосуватися такого непримітного пристрою, як клапан продувки адсорбера. Даний механізм виходить з ладу вельми рідко. Але якщо він зламається, то можна шукати причину плаваючих обертів кілька днів поспіль.

Клапан продування адсорбера

Як перевірити роботу клапана продувки адсорбера Chevrolet Lacetti

Діагностику плаваючих обертів двигуна потрібно починати, звичайно ж, з перевірки помилок Check Engine. Для цього потрібно буде синхронізувати електронний блок управління машини з комп'ютером. Діагностику краще всього здійснювати з використанням фірмового програмного забезпечення Chevrolet Explorer.

Головною особливістю програми Chevrolet Explorer є можливість аналізу не тільки основних параметрів роботи двигуна, а взагалі усіх функціональних систем авто, з якими повідомляється ЕБК.

Для з'єднання бортової електроніки з комп'ютером необхідно використовувати спеціальний адаптер. В блозі з ремонту Шевроле Лачетті є докладний огляд на тему комп'ютерної діагностики та скидання помилок.

  • В першу чергу необхідно зазирнути у лист зауважень Check Engine. Тут збираються дані про нещодавні помилки в роботі важливих функціональних систем автомобіля. Нерідко зустрічаються випадки, коли аркуш помилок порожній.

Перевірка помилок

  • Якщо помилок немає, то необхідно поспостерігати за роботою запущеного двигуна на холостому ході. Сканер Chevrolet Explorer повинен бути включений і повинен зберігати дані в режимі реального часу.

Діагностика

У випадку на відеоролику, який викладено в кінці огляду, майстра збентежили дані датчиків кисню. Обидва датчика фіксували періодичне перенасичення вихлопних газів киснем. Якщо дані сходяться на двох лямбда-зондах, то їх значенням можна цілком і повністю довіряти. При періодичному перезбагатченні паливо-повітряної суміші киснем відбувається зменшення зазору в дросельній заслінці. Саме через це мотор і починає нестабільно працювати.

Як виявилося, датчики кисню Шевроле Лачетті фіксували повітря у випускному колекторі, який надходив із клапана продувки адсорбера.

Несправність клапана продувки адсорбера

Клапан продувки адсорбера виконує важливу функцію, він подає пари бензину з абсорбера прямо до впускного колектора, де вони догорають, підвищуючи ефективність роботи двигуна та дбаючи про екологію.

Існує 3 основних несправність клапана продувки:

  1. Коротить обмотка
  2. Клапан клинить у завжди закритому положенні
  3. Клапан клинить у завжди відкритому положенні

Клапан продувки адсорбера є нормально закритим. Тобто за відсутності напруги шток клапана герметично перекриває проток. Коли ж подається напруга, шток відкриває клапан. Частіше всього даний клапан виходить з ладу через заклинювання штока у завжди відкритому положенні.

Як і будь-які виконавчі механізми, клапан продувки адсорбера схильний до механічного зношення. Довгі роки наполегливої роботи підбивають навіть найнадійніші вузли та механізми. У підсумку шток клапана западає і клинить у зручному йому положенні.

Для перевірки клапана продувки адсорбера його потрібно буде обов'язково і неодмінно демонтувати. Робиться це наступним чином:

  • Зупиняємо роботу двигуна та повністю вимикаємо займання.
  • Відкриваємо капот. Клапан перебуває за паливною рампою, тому майстру доведеться працювати з незручного становища.
  • Першим ділом відключаємо дротову колодку. Вона тримається на фіксаторі, тому попередньо слід відщепнути зажим.

Відключаємо дротову колодку

  • Від’єднуємо трубку, яка з'єднує клапан з ресивером впускного колектора. Тонкий гумовий шланг тримається на штуцері за рахунок стяжки хомутом.

Від’єднуємо трубку

  • Від’єднуємо трубку, яка веде від клапана до адсорбера. Цей шланг від'єднується аналогічним чином. Потрібно просто послабити хомут і зірвати шланг зі штуцера.
  • Виймаємо клапан продування з тримача. Сам клапан нічим не фіксується, він просто вставлений в утримувач.

Виймаємо клапан продування з тримача

Тепер можна детально познайомитися з техстаном клапана. Коли клапан від'єднаний, його проток повинен бути повністю герметичним, тобто закритим. Щоб упевнитися в герметичності протоку, потрібно лише продути клапан черед вхідний штуцер. Якщо клапан зламаний, він буде пропускати повітря.

  • Коли ж перевірка показала, що клапан не пропускає повітря, то слід упевнитися, що клапан не заклинив у завжди закритому положенні. Щоб це зробити, необхідно заживити клапан продувки адсорберу напряму від акумуляторної батареї.

При підключенні до зовнішнього живлення справний клапан повинен відкрити проток. Про це буде свідчити характерне клацання, видаване штоком при переміщенні. Але можна і натурально упевнитися у відкритті протоки. Достатньо лише продути клапан. В нормально працюючому клапані, при подачі напруги, повітря буде вільно циркулювати по протоку.

Додаткова інформація

Є ще один спосіб перевірка клапана продувки адсорбера Chevrolet Lacetti. Потрібно запустити двигун і від'єднати трубку, що йдуть від ресивера до впускномго колектору, а потім необхідно просто заглушити утворившийся отвір. Якщо робота мотора різко нормалізується, то можна сміливо від'єднувати клапан продувки адсорбера та міняти його на новий.

Як було сказано на початку огляду, причина плаваючих обертів двигуна може критися у найширшому спектрі несправностей. Багато хто з майстрів намагаються усувати нестабільну роботу мотора "методом тику". Відомі випадки, коли малодосвідчені майстри вкладають в усунення плаваючих обертів великі гроші. Але у підсумку потрібного результату досягти так і не виходить. Коли випробувано безліч варіантів ремонту, не зайвим буде звернути увагу на клапан продувки адсорбера.

Діагностика цієї маленької деталі може допомогти в нормалізації роботи двигуна.

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Плавають оберти при прогріванні двигуна Шевроле Лачетті"

Відгуки: 0




» Всі новини

Запчастини які були використані для ремонту Шевроле GM Лачетті

Як перевірити датчик колінвала Шевроле Лачетті, ознаки несправності
Як перевірити датчик колінвала Шевроле Лачетті, ознаки несправності
Заміна задніх тормозних дисків на Шевроле Лачетті
Заміна задніх тормозних дисків на Шевроле Лачетті
Блоки управління двигуном на Шевроле Лачетті. Варіанти і моделі ЕБУ на двигуни 1.4, 1.6, 1.8
Блоки управління двигуном на Шевроле Лачетті. Варіанти і моделі ЕБУ на двигуни 1.4, 1.6, 1.8
Перевірка тиску палива Шевроле Лачетті
Перевірка тиску палива Шевроле Лачетті
.