Онлайн
заявка
Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Гільзовка блоку циліндрів Шевроле Епіка на двигуні 2.5 (л)

27.05.2020 | Epica

Основу двигуна Шевроле Епіка складає блок циліндрів (БЦ). Саме тут паливо-повітряна суміш запалюється, виштовхуючи при цьому поршневі голівки. Яку б надійність не мав силовий агрегат, з часом блок циліндрів неодмінно зноситься. Стінки камер згорання зітруться, отримають задири і подряпини.

Відновлення блоку циліндрів відноситься вже до розряду капітального ремонту двигуна. Кожен капремонт допускає розточування циліндрів на 0,25 (мм). Блок циліндрів розрахований на 3 капітальні ремонти (розточування до 0,75 мм).

Знос БЦ Chevrolet Epica можна легко виявити по рівню компресії в циліндрах. Еталонна компресія складає 12 атмосфер. Блок циліндрів можна сміливо піддавати ремонту при зниженні компресії до 8-9 (атм).

Додатково робочі поверхні циліндрів нерідко ушкоджуються при виникненні різних аварійних ситуацій. Зустрічаються випадки, коли провертає корінні вкладиші колінчастого валу або ж коли гнуться клапана при зустрічі з поршневими голівками. Подібні аварії нерідко призводять до глибоких ушкоджень на робочих поверхнях циліндрів.

Ремонт блоку циліндрів

Варіанти ремонту блоку циліндрів Шевроле Епіка

Існує декілька шляхів ремонту БЦ:

1. Розточування циліндрів

2. Гільзування циліндрів

При розточуванні циліндрів знімається верхній шар стінок в камерах згорання. Як правило, щоб прибрати задири і інші нерівності, кожен з циліндрів розточується на 0,25 (мм). При розточуванні циліндрів треба буде міняти і голівки поршнів, і кільця. У продажу зустрічаються ремонтні поршні +0,25 (мм), а також +0,50 (мм) і +0,75 (мм).

Зрозуміло, далеко не усі випадки розточування циліндрів закінчуються успіхом. Річ у тому, що окрім камер згорання у БЦ є численні канали циркуляції антифризу. Не рідкість, коли при розточуванні циліндрів оголюються якісь із внутрішніх порожнин. Тобто в циліндрі утворюється наскрізна дірка. У подібних випадках ремонтний блок циліндрів вийде відновити лише гільзуванням.

Робіочі поверхні циліндрів можуть ушкодитися частками забитого каталізатора. Інший раз отримані подряпини мають більшу глибину, ніж декілька ремонтних розточувань. У цьому випадку допоможе тільки гильзовка.

Сенс гільзування циліндрів полягає в розточуванні циліндрів і запресовці гільз. При установці гільз можна взагалі не міняти ні поршні, ні кільця. Тобто гільза імітує оригінальну камеру згорання. Робочі поверхні гільзи є такими ж міцними і надійними, як і стінки циліндрів в новому БЦ.

Гільзии

Як гільзується блок циліндрів

Для гільзування блоку циліндрів Chevrolet Epica майстрові знадобляться послуги досвідченого фрезерувальника. Адже якісно розточити циліндри можна тільки на гарному високоточному устаткуванні. При гільзуванні БЦ фрезерний верстат повинен гарантувати точність обробки до 0,01 (мм). Ловити соті міліметра на фрезері - це ювелірна робота, яка по плечу лише справжнім профі токарної справи.

Двигун X25D1 використовує блок циліндрів на основі алюмінієвого сплаву. Робочі поверхні циліндрів цього БЦ мають спеціальне покриття, яке називають "Silumal". Незважаючи на алюмінієву основу такі поверхні не поступаються по міцності розжареній сталі. Як зрозуміло, у вільному продажі спеціальних гільз для ремонту алюмінієвих блоків на сьогодні немає.

Майстрам доводиться виходити з ситуації, використовуючи доступні матеріали, сталеві або чавунні труби. При установці гільз з важкого металу в легкий алюмінієвий БЦ виникає проблема сумісності матеріалів. Річ у тому, що у сталі/чавуну і алюмінію помітно різняться коефіцієнти температурного розширення. Якщо щільно запресувати чавунну (сталеву) гільзу в алюмінієвий блок, то якісь з циліндрів можуть просто лопнути. Станеться біда, якщо це трапиться на високій швидкості, та ще і в потоці машин!

При використанні сталевих або чавунних гільз в алюмінієвому блоці циліндрів Шевроле Епіка слід запресовувати гільзи з невеликим натягом. Для посадки чавунної гільзи зазвичай роблять натяг на рівні 0,03-0,05 (мм). Натяг сталевої гільзи повинен складати 0,05-0,07 (мм).

Більший натяг робити не можна, оскільки порве циліндри. Не можна робити і менший натяг, оскільки гільза почне люфтить.

Саме з цієї причини так важливо проводити фрезерні роботи на високоточному устаткуванні. Для цієї роботи обов'язковий і досвідчений фрезерувальник. Якісно загільзувати блок циліндрів в домашньому гаражі - нереально!

Гільзи у циліндрі

Етапи гільзовки

Дістатися до блоку циліндрів Chevrolet Epica не такт-то і просто. У цьому огляді не описуватиметься процес демонтажу БЦ. Ця тема заслуговує окремої статті. Можна лише коротко описати схему демонтажу блоку циліндрів:

  • Розбираємо ГРМ. У блозі по ремонту Шевроле Епіка є дуже детальний огляд на тему обслуговування ГРМ.
  • Від'єднуємо впускний колектор.
  • Демонтується ГБЦ. Стосовно від'єднання голівки блоку циліндрів, нижче викладений відеоролик, в якому наочно показаний цей процес.

  • Від'єднуємо випускний колектор.
  • Демонтуємо блок циліндрів.
  • Розбираємо поршневу групу.
  • Від'єднуємо колінчастий вал.

Далі БЦ слід ретельно помити, почистити і висушити. Після цього можна приступати до огляду циліндрів і знімання усіх необхідних розмірів.

  • Підготовлений блок циліндрів розточується на фрезерному верстаті. Проточка зазвичай робиться в декілька проходів. Перший - чорновий. За другий прохід кожен з цилиндрыов розточуються в розмір гільзи. При цьому слід врахувати розмір натягу.
  • Розточування циліндрів
  • Далі гільзи запресовуються. При роботі з алюмінієвим блоком циліндрів, як у X25D1 від Chevrolet Epica, неприпустимо використовувати грубу механічну силу. Адже якщо запресовувати гільзи тим же гідропресом, є висока вірогідність розриву якогось з циліндрів.

Запресовування гільз

Алюмінієвий БЦ гильзуется таким чином. Сам блок циліндрів необхідно піддати нагріву до температури не менше 100 ˚С. Чавунна/сталева гільза охолоджується в рідкому азоті до температури - 188 ˚С. При цій температурі зазвичай припиняється кипіння рідкого азоту, розчин перестає пузиритися.

  • Завершальним етапом гільзування є хонінгування. В ході хонінгування усувається еліпс і інші дефекти, які з'являються при запресуванні гільз. Як і проточка, хонінгування зазвичай проводиться в декілька проходів. Перший раз використовується хон з грубою абразивною насічкою. Фінішна обробка проводиться м'яким мілкоабразивним хоном.

Все, двигун можна збирати у зворотній послідовності. Зверніть увагу, поршневі кільця для циліндрів з поверхнею Silumal або Nikasil не сумісні з класичними сталевими/чавунними гільзами.

Нижче викладений відеоролик, автор якого наочно демонструє усі етапи гильзовки блоку циліндрів на двигуні X25D1 від Chevrolet Epica.

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Гільзовка блоку циліндрів Шевроле Епіка на двигуні 2.5 (л)"

Відгуки: 1


Максим

Какие тогда нужно устанавливать поршневые кольца для чугунных гильз?




» Всі новини

Запчастини які були використані для ремонту Шевроле GM Епіка

Заміна передніх втулок стабілізатора Шевроле Епіка
Заміна передніх втулок стабілізатора Шевроле Епіка
Капремонт двигуна Шевроле Епіка 2.5, гільзування блоку циліндрів, заміна поршневої групи
Капремонт двигуна Шевроле Епіка 2.5, гільзування блоку циліндрів, заміна поршневої групи
Стан каталізаторів Шевроле Епіка після 400 тис. км. пробігу
Стан каталізаторів Шевроле Епіка після 400 тис. км. пробігу
Як користуватися круїз-контролем Шевроле Епіка
Як користуватися круїз-контролем Шевроле Епіка
.