Онлайн
заявка
Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Як підключити датчик положення колінвалу Шевроле Лачетті, як перевірити напругу

Легкий запуск двигуна Chevrolet Lacetti і безперебійна робота силового агрегату в цілому багатьом зобов'язані датчику положення колінчастого валу (ДПКВ). Саме цей невитіюватий на перший погляд пристрій передає електронному блоку управління (ЕБУ) основну інформацію, необхідну для розрахунку фаз газорозподілу, уприскування паливо-повітряної суміші та ін.

ДПКВ працює на основі ефекту Холу. Сенсор розташований поблизу зубчастого колеса колінвала. Проходячи повз датчик зуби шестерні змінюють параметри напруги ДПКВ, що дозволяє ЕБУ аналізувати швидкість обертання колінчастого валу.

Поломка датчика положення колінвала Шевроле Лачетти загрожує серйозним збоєм в роботі силового агрегату. Через неправильну роботу ДПКВ можуть спостерігатися наступні симптоми:

  1. Нестійка робота мотора на холостому ході
  2. Низька динаміка розгону
  3. Втрата тягової потужності
  4. Двигун  не заводиться
  5. Двигун часто глухне
  6. та ін.

Неправильна робота датчика положення колінвала відразу ж помічається системною логікою. Аварійний індикатор Check Enginne видасть помилку Р-0335. Ця помилка свідчить про невірний сигнал ДПКВ. Перед безпосереднім усуненням помилки треба розібратися з її першопричиною.

Датчик колінвалу

Як нормалізувати роботу ДПКВ Chevrolet Lacetti

Джерелом поломки датчика положення колінчастого валу може бути як проводка, так і сам сенсор. У переважній більшості випадків неправильна робота ДПКВ провокується обривом сигнального дроту або ж коротким замиканням на масу. Але зустрічаються і випадки ушкодження датчика. Насамперед необхідно витягнути ДПКВ і ретельно його оглянути.

Як зняти ДПКВ

Датчик положення колінвала Chevrolet Lacetti знаходиться в районі масляного щупа двигуна. Корпус датчика кріпиться до масляного насоса мотора. ДПКВ рекомендується від'єднувати згори, відкривши капот. Але доступ до датчика можна отримати і знизу, демонтувавши заздалегідь захист масляного піддону двигуна.

  • Зупиняємося і глушимо двигун.
  • Відкриваємо капот і відкидаємо клему "-" від акумулятора.
  • Від'єднуємо дротяну колодку від датчика положення колінвала. Щоб це зробити, необхідно заздалегідь стиснути пружинний фіксатор.

Від'єднуємо дротяну колодку

  • Викручуємо стопорний болт, яким кріпиться корпус ДПКВ на масляному насосі двигуна. Майстрові знадобиться шестигранник на 5 або ж торцева біта Torx T-30.

Викручуємо стопорний болт

  • Витягаємо датчик положення колінчастого валу.

Витягаємо датчик положення колінчастого валу

При витяганні ДПКВ слід звернути увагу на верхівку датчика, тобто робочу поверхню сенсора. Датчик має бути абсолютно чистим, допускається лише наявність масляної плівки. Металевої стружки бути не повинно. Якщо на проблемному датчику є прилипла металева стружка, то швидше за все саме вона і є джерелом проблем. Приклад стружки на фото нижче.

Стружка

За наявності на сенсорі стружки слід витерти датчик досуха і спробувати, як працюватиме двигун з чистим ДПКВ Шевроле Лачетті. Додаткова наявність металевої стружки на датчику - це чіткий сигнал про поганий стан моторного мастила. Тобто слід якнайскоріше замінити мастило в двигуні. При цьому украй бажано поміняти мастило разом з промиванням мотора. У блозі по ремонту Шевроле Лачетті є детальний огляд про те, як правильно міняється моторне мастило.

Діагноста ДПКВ

Щоб підтвердити або виключити поломку датчика колінвала, його слід продзвонити. Для цього знадобиться автомобільний мультивимірник. Діагностика переслідує мету перевірки опору і напруги.

Спершу слід перевірити саму проводку, що сполучає датчик з електронним блоком управління. Робиться це за наступною схемою:

  • Вимикаємо запалення.
  • Відкидаємо мінусову клему від АКБ.
  • Від'єднуємо дротяну колодку від ДПКВ.
  • Підключаємо живлення бортової електромережі.
  • Включаємо запалення, стартером при цьому не треба крутити двигун.
  • Налаштовуємо мультивимірника на контроль напруги.
  • Вимірюємо напругу між контактами 2 і 3. На справній лінії живлення напругии складе близько 2,5 (В).

Вимірюємо напругу між контактами 2 і 3

  • Змінюємо напругу між контактами 1 і 3. Як і у попередньому випадку, напруга повинна знаходитися в районі 2,5 (В).

Якщо проводка є справною, можна перемикатися на перевірку датчика. У разі невідповідності напруги еталону, необхідно шукати обрив ланцюга або ж пошкодження дрота, через котрий проводка і коротить.

Як перевірити датчик

  • Налаштовуємо мультивимірника на перевірку опору.
  • Відключаємо ДПКВ і знімаємо його. Вище вже було розказано, як це зробити.
  • Вимірюємо опір між контактами 1 і 2. Опір справного датчика знаходиться в межах 500-600 (Ом).

Вимірюємо опір між контактами 1 і 2

Звичайно, судити про справність ДПКВ по одному лише опору не можна. Обов'язково і неодмінно в облік слід узяти і напругу. Зверніть увагу, в перевірці напруги важлива не його конкретна величина, а динаміка зміни.

  • Налаштовуємо вимірника на перевірку напруги.
  • Під'єднуємо вимірювальні щупи до виведень 1 і 2.
  • До робочої частини сенсора слід підвести металевий стержень. У момент підведення стержня значення напруги повинне мінятися. На роль металевого стержня ідеально підходить шліц невеликої викрутки.

До робочої частини сенсора слід підвести металевий стержень

Після діагностики ДПКВ і його проводки зазвичай залишаються помилки Check Engine. Якщо навіть і вдалося відновити роботу датчика положення колінвала, нерідко двигун не запускається через системні помилки, що залишилися. У цьому випадку потрібно просто скинути помилки.

Що робити, якщо справна і проводка, і датчик

Таке іноді буває, що перевірка показує повну справність і дротів, і самого сенсора колінчастого валу Chevrolet Lacetti. В даному випадку є висока вірогідність виходу з ладу самого ЕБУ. Для підтвердження поломки блоку управління слід перевірити напругу між контактом 1 на дротяній колодці датчика і контактом М21 на колодці ЕБУ. Так само перевіряється напруга між контактом 2 на дротяній колодці датчика і контактом М5 на колодці ЕБУ.

Значення напруги мають бути приблизно однакові. Якщо напруга не відповідає один одному, то електронний блок управління вимагає заміни.

Додаткова інформація

При несправності самого датчика колінчастого валу Шевроле Лачетті двигун просто перестає запускатися. Якщо ж несправна проводка або є проблеми з ЕБУ, то мотор у більшості випадків може запускатися. Але пересування автомобіля при цьому буде явно проблемним.

ЕБУ орієнтується при роботі мотора не лише на датчик положення колінвала. Блок управління враховує ще і дані від датчика положення розподільного валу. До речі, у блозі по ремонту Chevrolet Lacetti є цікавий огляд про ремонт датчика розподілвалу.

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Як підключити датчик положення колінвалу Шевроле Лачетті, як перевірити напругу"

Відгуки: 0




» Всі новини

Запчастини які були використані для ремонту Шевроле GM Лачетті

Як перевірити датчик колінвала Шевроле Лачетті, ознаки несправності
Як перевірити датчик колінвала Шевроле Лачетті, ознаки несправності
Заміна задніх тормозних дисків на Шевроле Лачетті
Заміна задніх тормозних дисків на Шевроле Лачетті
Блоки управління двигуном на Шевроле Лачетті. Варіанти і моделі ЕБУ на двигуни 1.4, 1.6, 1.8
Блоки управління двигуном на Шевроле Лачетті. Варіанти і моделі ЕБУ на двигуни 1.4, 1.6, 1.8
Перевірка тиску палива Шевроле Лачетті
Перевірка тиску палива Шевроле Лачетті
.