Легкий запуск двигуна Chevrolet Lacetti і безперебійна робота силового агрегату в цілому багатьом зобов'язані датчику положення колінчастого валу (ДПКВ). Саме цей невитіюватий на перший погляд пристрій передає електронному блоку управління (ЕБУ) основну інформацію, необхідну для розрахунку фаз газорозподілу, уприскування паливо-повітряної суміші та ін.
ДПКВ працює на основі ефекту Холу. Сенсор розташований поблизу зубчастого колеса колінвала. Проходячи повз датчик зуби шестерні змінюють параметри напруги ДПКВ, що дозволяє ЕБУ аналізувати швидкість обертання колінчастого валу.
Поломка датчика положення колінвала Шевроле Лачетти загрожує серйозним збоєм в роботі силового агрегату. Через неправильну роботу ДПКВ можуть спостерігатися наступні симптоми:
Неправильна робота датчика положення колінвала відразу ж помічається системною логікою. Аварійний індикатор Check Enginne видасть помилку Р-0335. Ця помилка свідчить про невірний сигнал ДПКВ. Перед безпосереднім усуненням помилки треба розібратися з її першопричиною.
Джерелом поломки датчика положення колінчастого валу може бути як проводка, так і сам сенсор. У переважній більшості випадків неправильна робота ДПКВ провокується обривом сигнального дроту або ж коротким замиканням на масу. Але зустрічаються і випадки ушкодження датчика. Насамперед необхідно витягнути ДПКВ і ретельно його оглянути.
Датчик положення колінвала Chevrolet Lacetti знаходиться в районі масляного щупа двигуна. Корпус датчика кріпиться до масляного насоса мотора. ДПКВ рекомендується від'єднувати згори, відкривши капот. Але доступ до датчика можна отримати і знизу, демонтувавши заздалегідь захист масляного піддону двигуна.
При витяганні ДПКВ слід звернути увагу на верхівку датчика, тобто робочу поверхню сенсора. Датчик має бути абсолютно чистим, допускається лише наявність масляної плівки. Металевої стружки бути не повинно. Якщо на проблемному датчику є прилипла металева стружка, то швидше за все саме вона і є джерелом проблем. Приклад стружки на фото нижче.
За наявності на сенсорі стружки слід витерти датчик досуха і спробувати, як працюватиме двигун з чистим ДПКВ Шевроле Лачетті. Додаткова наявність металевої стружки на датчику - це чіткий сигнал про поганий стан моторного мастила. Тобто слід якнайскоріше замінити мастило в двигуні. При цьому украй бажано поміняти мастило разом з промиванням мотора. У блозі по ремонту Шевроле Лачетті є детальний огляд про те, як правильно міняється моторне мастило.
Щоб підтвердити або виключити поломку датчика колінвала, його слід продзвонити. Для цього знадобиться автомобільний мультивимірник. Діагностика переслідує мету перевірки опору і напруги.
Спершу слід перевірити саму проводку, що сполучає датчик з електронним блоком управління. Робиться це за наступною схемою:
Якщо проводка є справною, можна перемикатися на перевірку датчика. У разі невідповідності напруги еталону, необхідно шукати обрив ланцюга або ж пошкодження дрота, через котрий проводка і коротить.
Звичайно, судити про справність ДПКВ по одному лише опору не можна. Обов'язково і неодмінно в облік слід узяти і напругу. Зверніть увагу, в перевірці напруги важлива не його конкретна величина, а динаміка зміни.
Після діагностики ДПКВ і його проводки зазвичай залишаються помилки Check Engine. Якщо навіть і вдалося відновити роботу датчика положення колінвала, нерідко двигун не запускається через системні помилки, що залишилися. У цьому випадку потрібно просто скинути помилки.
Таке іноді буває, що перевірка показує повну справність і дротів, і самого сенсора колінчастого валу Chevrolet Lacetti. В даному випадку є висока вірогідність виходу з ладу самого ЕБУ. Для підтвердження поломки блоку управління слід перевірити напругу між контактом 1 на дротяній колодці датчика і контактом М21 на колодці ЕБУ. Так само перевіряється напруга між контактом 2 на дротяній колодці датчика і контактом М5 на колодці ЕБУ.
Значення напруги мають бути приблизно однакові. Якщо напруга не відповідає один одному, то електронний блок управління вимагає заміни.
При несправності самого датчика колінчастого валу Шевроле Лачетті двигун просто перестає запускатися. Якщо ж несправна проводка або є проблеми з ЕБУ, то мотор у більшості випадків може запускатися. Але пересування автомобіля при цьому буде явно проблемним.
ЕБУ орієнтується при роботі мотора не лише на датчик положення колінвала. Блок управління враховує ще і дані від датчика положення розподільного валу. До речі, у блозі по ремонту Chevrolet Lacetti є цікавий огляд про ремонт датчика розподілвалу.
Відгуки: 0
96253542/25182450-APK
96253542-Elprom-Elhovo
96434780-CONTINENTAL