Доставка по Україні ⌚ 9 до 19
автозапчастини Шевроле
автозапчастини Деу
Онлайн
заявка

Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..


Ваше ім'я*

Телефон*

Вкажіть запчастини, які Вас цікавлять*


Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Ремонт генератора Деу Ланос, заміна підшипників генератора

Розкажіть друзям
27.07.2020 | Lanos

В середньому термін служби генератора Daewoo Lanos складає 100 000 - 120 000 (км) пробігу. Далі вузол генерації електроенергії починає капризувати. Зазвичай перший удар механічного зносу переймають на себе підшипникові вузли. Благо, що серед автозапчастин Деу Ланос є усе необхідне для ремонту генератора.

Це цікаво! На автомобілі ZAZ Lanos з двигунами 1.3, 1.4, 1.5 і 1.6 використовується стандартний генератор на 85 (А).

  Зі збільшенням пробігу генератор машини починає все гірше і гірше справлятися з виробленням енергії для бортової електромережі. "Першою ластівкою" на шляху зносу генератора є співаючі підшипники. Виробивши свій ресурс підшипники починають видавати сторонній шум.

Спочатку шум підшипників схожий на легкий шелест, який згодом переростає в постукування і навіть скрегіт.

Зрозуміло, головна небезпека зносу підшипників генератора криється зовсім не в сторонньому шумі. Рано чи пізно один із "співаючих підшипників" зловить клина, що миттєво приведе до обриву ременя генератора. При цьому ремінь рветься з таким тріском і гуркотом, що шум нагадує лобову зустріч клапанів з поршнями.

Буде добре, якщо ремінь порветься поряд з будинком, а не де-небудь за містом, за сотні кілометрів від найближчого СТО. Адже якщо порветься ремінь генератора, то бортовій електромережі доведеться живитися від АКБ. А голого акумулятора, без генераторної підтримки, зазвичай вистачає ненадовго.

Розібраний генератор

Як відновити роботу генератора ZAZ Lanos

Досвідчені водії ніколи не чекають, коли підшипники починають голосно шуміти. При перших появах легкого шелесту, зазвичай це відбувається на відмітці 60 000 - 70 000 (км) пробігу, рекомендується розібрати генератор і зробити заміну старих підшипників на нові.

У генераторі ЗАЗ Ланос використовується 2 шарикопідшипники:

  1. Передній - 6203RS
  2. Задній - 6000RS

Ці підшипники є такими, що не обслуговуються. Вони не вимагають заміни або поповнення мастила протягом всього часу роботи. Щоб замінити підшипники, треба демонтувати генератор і розібрати його.

Як зняти генератор Деу Ланос

  • Зупиняємося, вимикаємо запалення і відкриваємо капот.
  • Від'єднуємо мінусову клему від АКБ.
  • Скидаємо ремінь генератора. Зробити це досить непросто. Спочатку треба ослабити болт натягувача. Потім необхідно ослабити 2 нижні болти. Майстрові знадобляться 2 ріжкових або накидних ключа на 14. Після послаблення кріплення треба посунути генератор у бік блоку циліндрів. Тільки після усіх вищеперелічених робіт вийде скинути ремінь зі шківа.

Скидаємо ремінь генератора

  • Витягаємо дротяну колодку, за допомогою якої виводиться сигнал на приладову панель.

Витягаємо дротяну колодку

  • Відкручуємо дріт маси. Потрібен буде ріжковий ключ на 10. Кріплення знаходиться на генераторі. Це з'єднання прикрите пильовиком.

​​​Відкручуємо дріт маси

  • До кінця викручуємо болт натягувача і 2 нижні болти.
  • Витягаємо генератор і переносимо його на слюсарний верстак.

Нижче викладений відеоролик, на якому наочно показується, як від'єднати генератор. Ролик присвячений автомобілю ЗАЗ Сенс. Ця інструкція застосована і до багатьох модифікацій Ланоса.

Як розібрати генератор

  • Знімаємо пластикову захисну кришку. Щоб її від'єднати, слід проштовхнути всередину генератора 2 штифти, які утримують кришку по краях. Краще всього це робити загостреною розмічальною рисувалкою або шилом. Можна сміливо продавлювати штифти всередину. Коли корпус генератора буде розібраний, штифти вийде легко витягнути.

Знімаємо пластикову захисну кришку

  • Знімаємо кришку заднього підшипника. Як і у випадку з пластиковим захистом, цю кришку утримують 2 штифти, які треба просто втопити всередину корпусу.

Знімаємо кришку заднього підшипника

  • Відкручуємо довгі стяжні болти, які притискають передню кришку генератора до задньої. Майстрові знадобиться торцева біта Torx E8. У деяких генераторах використовуються звичайні болти, з голівкою під ключ на 10.

Відкручуємо довгі стяжні болти

  • Роз'єднуємо задню і передню кришки корпусу. У задній кришці залишиться статор. У передній кришці буде ротор.

Роз'єднуємо задню і передню кришки корпусу

  • Від'єднуємо шків генератора. Зробити це дуже непросто. Сам шків притягнутий з великим моментом сили гайкою на 24. Основна заковика полягає в тому, що при відкручуванні гайки починає прокручуватися ротор. Сам ротор нічим застопорити не вийде, оскільки не можна пошкодити його робочі поверхні. Принцип відкручування шківа відмічений на фото нижче.

Від'єднуємо шків генератора

Розробники цього генератора все ж передбачили в торці валу паз для шестигранного ключа на 8. Але з даним з'єднання працювати незручно. На відео, яке викладене в самому низу сторінки, майстер вийшов з ситуації зробивши проточку на накидній голівці. Завдяки проточці накидну голівку вийшло затиснути в лещатах.

Майстри багатьох спеціалізованих СТО йдуть простішим шляхом. Гайку шківа генератора реально відкрутити, навіть тримаючи ротор навісу, якщо застосувати потужний гайковерт з ефектом імпульсного удару.

  • Від'єднуємо передній підшипник. Він зазвичай залишається на валу ротора. Майстрові не вийде обійтися без допомоги знімача.

Від'єднуємо передній підшипник

  • Витягаємо задній підшипник. Практично завжди він залишається в задній кришці. Підшипник треба просто вибити за допомогою молотка і ударної наставки. Якщо так вже вийшло, що кришка лопнула при витяганні підшипника, то не біда, адже можна замовити нову кришку. Номер артикулу кришки: 210930.

Витягаємо задній підшипник​​​

  • Міняємо старі підшипники на нові.
  • Збираємо вузол в зворотній послідовності.

При установці генератора слід узяти до уваги натяг ременя. Ремінь натягається самим генератором. Фіксується положення генератора притиском болта до натяжної планки.

Додаткова інформація

При обслуговуванні генератора Daewoo Lanos є сенс звернути увагу на стан щіткового вузла. Якщо щітки струмознімача стерлася, то треба їх замінити новими.

Разом з щітками увагу треба приділити і контактним кільцям. Зазвичай до пробігу 70 000 - 100 000 (км) на поверхні контактних кілець вже є глибоке вироблення. Контактні кільця з виробленням можна або замінити новими, або проточити на токарному верстаті. Проточувати кільця є сенс лише при порівняно невеликому виробленні.

Не треба забувати, що в генераторі є ще декілька запчастин, які багато майстрів відносять до списку витратних матеріалів:

  1. Діодний міст
  2. Регулятор напруги

Діодний міст зазвичай міняється, якщо спостерігалися періодичні відключення генератора. Стосовно регулятора напруги, цю деталь міняють при невідповідності вихідної напруги номіналу бортової електромережі. Тобто якщо генератор дає або завищену, або занижену напругу. Еталонним прийнято вважати напругу близько 14 (В).

Додатково треба періодично відстежувати техстан ременя генератора. Ремінь рекомендується міняти через кожні 60 000 (км) пробігу. Але ремінь цілком можна замінити і раніше, якщо на ньому з'являться сліди механічного зносу (тріщини, відшаровування, розриви та ін.).

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Ремонт генератора Деу Ланос, заміна підшипників генератора"

Відгуки: 0




» Всі новини

.