Доставка по Україні ⌚ 9 до 19
автозапчастини Шевроле
автозапчастини Деу
Онлайн
заявка

Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..


Ваше ім'я*

Телефон*

Вкажіть запчастини, які Вас цікавлять*


Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Заміна паливних форсунок ЗАЗ Віда, погано працює двигун на газу

Розкажіть друзям
26.08.2020 | ZAZ Vida

Автомобіль ZAZ Vida чудово сумісний з газобалонним устаткуванням. За статистикою, кожен 3-й власник цього авто їздить на газовому паливі, використовуючи ГБО-4 або ГБО-5. Зрозуміло, ніщо не вічне. Рано чи пізно елементи газобалонного устаткування ЗАЗ Віда зажадають сервісного обслуговування. Найбільш вимогливі до сервісу, звичайно ж, форсунки газового палива.

Це цікаво! Автомобіль ЗАЗ Віда  має модифікацію з передвстановленим ГБО 4-го покоління. Як оригінал використовуються газові форсунки італійського виробництва Zavoli Pan-Jet.

Час від часу форсунки потребують чищення і калібрування. Забиті форсунки помітно збільшують час уприскування палива, що знижує ефективність роботи силового агрегату. Через забиті форсунки можуть спостерігатися наступні проблеми:

  1. Плавають оберти двигуна
  2. Спостерігається перевитрата палива
  3. Помітно знизилася тягова потужність

Канали забитих форсунок відмочують в розчиннику, а потім чистять спеціальним шомполом. Зрозуміло, якщо гарні дорогі форсунки має сенс чистити і калібрувати хоч би 3-4 рази, то дешеве китайське штампування зазвичай просто міняють на нові аналоги.

У кінці сторінки викладений відеоролик, автор якого детально показує процес заміни старих форсунок на нові.

ГБО

Діагноста газових форсунок ЗАЗ Віда

Слід відразу відмітити, що втручатися в роботу газових форсунок слід лише після ретельної діагностики ГБО. Річ у тому, що до нестабільної роботи мотора ZAZ Vida можуть вести безліч різних несправностей:

  1. Забитий фільтр
  2. Збилися налаштування ЕБУ
  3. Спостерігається підсос повітря
  4. та ін.

Проблемну роботу форсунок можна виявити в ході програмної діагностики. Зазвичай на некоректну роботу форсунок натякає збільшений час уприскування палива. Звичайно, на цей параметр роблять вплив і інші чинники: міра зносу фільтру, техстан паливопровода, працездатність бензонасоса і так далі.

Точно діагностувати несправність паливних форсунок можна лише після демонтажу і перевірки форсунок на випробувальному стенді. Якщо немає стенду, то майстрам доводиться перевіряти кожну форсунку окремо.

Якщо перевірка показала, що є проблеми з якоюсь із форсунок, то необхідно екстрено вирішувати цю проблему. Як було сказано вище, дешеві форсунки, а також сильно старі, які вже чистилися/калібрувалися 3-4 рази, краще всього просто поміняти на нові аналоги.

Газові форсунки міняються за наступною схемою.

Як замінити газові форсунки ЗАЗ Віда

Форсунки газобалонного устаткування зазвичай монтуються в самому легкодоступному місці підкапотного простору. Як правило, форсунки кріпляться на спеціальному утримувачі, який є складовою частиною паливопроводу. Сам утримувач фіксується над впускним колектором. Чим ближче форсунки знаходяться до колектора, тим меншу поправку робить ЕБУ на довжину шлангів.

Зверніть увагу, старі форсунки рекомендується міняти разом із старими шлангами газопроводу. До нових шлангів треба буде підібрати і нові хомути.

  • Глушимо мотор ЗАЗ Віда, відкриваємо капот і знеструмлюємо бортову електромережу. Для відключення живлення треба просто відкинути мінус від АКБ.
  • Від'єднуємо утримувач газових форсунок. Утримувач зазвичай представлений у вигляді рейки, на якій фіксуються форсунки. Найчастіше утримувач фіксується звичайними пластиковими хомутами-стягуваннями. На цьому етапі треба просто зрізати кусачками стягування.

​​​Від'єднуємо утримувач газових форсунок

  • Від'єднуємо від форсунок дротяні колодки. На кожній з колодок є фіксатор. Щоб від'єднати колодку, треба натиснути на фіксатор.

Від'єднуємо від форсунок дротяні колодки

  • Від'єднуємо шланги від впускного колектора до MAP-сенсора. Зазвичай шланги фіксуються металевими самостягуючимися хомутами. Для послаблення подібного хомута треба стиснути його вусики плоскогубцями.

​​Від'єднуємо шланги

  • Витягаємо з кріпильної рейки старі форсунки.
  • Ставимо на місце старих форсунок нові аналоги.
  • Під'єднуємо до рейки і форсунок нові шланги. Нові шланги слід притискувати новими хомутами. Зверніть увагу, шланг від рейки до MAP-сенсору повинен відповідати по діаметру шлангу від MAP-сенсора до фільтру і редуктора. Неприпустимо, щоб на різних ділянках паливної магістралі (від газового редуктора до форсунок) використовувалися шланги різного діаметру.

Фахівці з обслуговування ZAZ Vida настійно рекомендують кріпити утримувач форсунок як можна більш жорсткіше. Як зрозуміло, цього складно добитися при використанні пластикових стягувань. З цієї причини багато майстрів встановлюють допоміжні кронштейни. Найкращим місцем для фіксації кронштейнів є шпильки впускного колектора.

Для кріплення утримувача форсунок потрібно 2 кронштейни. Відстань між кронштейнами повинна відповідати довжині утримувача форсунок. Приклад розташування кронштейнів можна подивитися на фото нижче.

Розташування кронштейнів

  • Викручуємо 2 гайки впускного колектора. Треба вибрати ті гайки, відстань між якими відповідає довжині утримувача форсунок. Гайки впускного колектора можуть відкручуватися з деякими складнощами. З цієї причини рекомендується заздалегідь обробити вибрані гайки проникаючим мастилом WD-40.

Викручуємо 2 гайки впускного колектора

  • Накидаємо на шпильки кронштейни і притягуємо їх гайками.
  • Якщо того вимагає ситуація, вигинаємо кронштейни так, щоб форсунки розташовувалися вертикально.
  • Фіксуємо утримувач з новими форсунками на кронштейнах.

Фіксуємо утримувач з новими форсунками на кронштейнах

  • Підключаємо шланги і дротяні колодки.

Підключаємо шланги і дротяні колодки

Все, можна приступати до пробного запуску двигуна і діагностики нових форсунок.

Додаткова інформація

Огляд буде неповним, якщо хоч би коротко не розповісти про переваги ЗАЗ Віда з газобалонним устаткуванням. Як було сказано вище, в переліку офіційних заводських модифікацій ZAZ Vida зустрічається варіант з ГБО-4. Основу газобалонного устаткування цієї модифікації складають комплектуючі італійської фірми BRC.

Спеціально для ЗАЗ Віда з ГБО був розроблений 2-паливний ЕБУ. Розробкою електронного блоку управління займалася фірма Gionix. В якості паливних форсунок використано рішення від Zavoli (Pan-Jet). Елементом фільтрації виступає фільтр парової фракції виробництва Certools.

При наявність спеціального сервісного ключа можна легко і швидко регулювати робочі параметри форсунок без необхідності їх демонтажу.

Головною перевагою заводського ГБО є використання 2-паливного ЕБУ. Єдиний блок управління дозволяє добитися від впускного тракту повної слухняності і найвищої точності роботи. Фірмовий блок управління Gionix здатний автоматично визначати тип газового палива, що у свою чергу дозволяє коригувати пропорції паливно-повітряної суміші.

Стосовно витрати газового палива, ЗАЗ Віда в модифікації з двигуном 1,5 літра витрачає в змішаному циклі близько 8,7 (л) на кожні 100 (км). Бензину витрачається близько 8 (л) на 100 (км). З урахуванням різниці ціни на газ і бензин використання ГБО дозволяє практично на 50% урізати фінансові витрати, які зазвичай йдуть на заправку бензобака.

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна паливних форсунок ЗАЗ Віда, погано працює двигун на газу"

Відгуки: 0




» Всі новини

.