Доставка по Україні ⌚ 9 до 19
автозапчастини Шевроле
автозапчастини Деу
Онлайн
заявка

Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..


Ваше ім'я*

Телефон*

Вкажіть запчастини, які Вас цікавлять*


Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Ремонт стартеру ЗАЗ Сенс, Шанс

Розкажіть друзям
16.09.2020 | Sens

Автомобіль ZAZ Sens комплектується надійним і довговічним стартером. Але при солідному пробігу механічний знос підначиває навіть цей високонадійний вузол. Поломка стартеру десь далеко за містом може обернутися для водія справжньою катастрофою. З цієї причини досвідчені автомайстри намагаються вчасно усувати будь-які несправності стартерного вузла.

Це цікаво! Стартер автомобіля Деу Сенс (Деу Шанс) багато в чому схожий на стартер Daewoo Lanos. У них збігаються посадкові місця кріплень до КПП. Але незважаючи на це стартерні вузли від цих авто не взаємозамінні!

Артикульний номер стартера Daewoo Sens у зборі: 1102-3708000.

Поломка стартеру може проявлятися наступним чином:

  1. При запуску мотора стартер не подає жодних ознак життя
  2. При запуску мотора чути клацання втягуючого реле, але двигун не заводиться
  3. При запуску мотора чутно обертання бендиксу, але двигун не заводиться
  4. При запуску мотора стартер підстрибує, двигун заводиться через раз

Первинну діагностику стартеру ЗАЗ Сенс можна провести навіть без безпосереднього демонтажу цього механізму. Гарний майстер з високою часткою ймовірності визначить на слух, в якому конкретно місці слід шукати поломку стартера.

Якщо стартер не подає жодних ознак життя, то швидше за все стався обрив проводки. Найчастіше відривається дріт маси. Коли ж стартер все-таки клацає, це означає, що живлення підходить на реле, проблема криється або в щітках, або в обмотці.

Часто зустрічаються випадки, коли спрацьовує і втягуюче реле, і крутиться бендикс, але мотор стоїть на місці. Причина подібної поломки найчастіше криється у вилці, яка нерідко обламується. Якщо ж двигун заводиться через раз, а стартер при цьому підстрибує, то швидше за все розбився підшипник ковзання (втулка)

Артикульний номер втягуючого реле: 264.800

Артикульний номер бендиксу: 2054 05696-11

Артикульний номер щіток: plsx5-AS

Артикульний номер вилки: 26.3708600-1

До речі, в блозі з ремонту Daewoo Sens вже є огляд на тему ремонту стартеру. Рекомендуємо вам познайомитися як з цією статтею, так і з існуючим матеріалом.

До огляду додається відео (ролик знаходиться в самому низу сторінки), автор якого наочно показує процес діагностики та відновлення старого стартеру.

Стартер ЗАЗ Сенс

Як відновити старий стартер ЗАЗ Сенс

Якщо первинна діагностика показала, що поломка криється не в проводці стартеру, то можна приступати до демонтажу стартерного вузла. Власникам автомобіля ЗАЗ Сенс пощастило в тому плані, що стартер знаходиться перед двигуном, а не як у Ланоса, позаду мотора. У більшості випадків проблем з від'єднанням і підключенням стартера у майстрів не виникає.

Як зняти стартер Деу Сенс

  • Зупиняємося і глушимо мотор. При цьому заїжджати на оглядову яму або естакаду немає необхідності, так як стартер розміщений відразу під капотом, зверху.
  • Знеструмлюємо бортову електромережу. Для цього достатньо відкинути клему "-". Даний крок є обов'язковим до виконання, оскільки силовий дріт від АКБ підключається безпосередньо до стартеру. Якщо бортову мережу не знеструмити, можна отримати удар струмом. Так, 12 (В) начебто не страшні для людини, але ось величезна сила струму може вбити на місці навіть слона!
  • Відключаємо дротову колодку від втягуючого реле. На колодці немає ні фіксатора, ні стопора, вона просто скидається з виводного контакту втягуючого реле.

Відключаємо дротову колодку

  • Відкручуємо гайку силового дроту і від'єднуємо клему. Ця сполука зазвичай прикривається пильовиком. Спочатку потрібно підняти захист.

Відкручуємо гайку силового дроту

  • Відкручуємо кріплення стартеру до КПП. Стартер кріпиться 2-ма болтами. Але зустрічаються модифікації ZAZ Sens, у яких стартер кріпиться 3-ма болтами. Зверніть увагу, до одного з кріплень прикручується дріт маси. Акуратно від 'єднуємо провід маси, щоб його не порвати.

Відкручуємо кріплення стартеру до КПП

  • Демонтуємо стартер і переносимо його на слюсарний верстак.

При від'єднанні стартера слід звернути увагу на техстан зубчастого вінця маховика. Якщо зуби на маховику мають солідний виробіток, то доведеться міняти і маховик, а для цього потрібно буде демонтувати КПП. До речі, в блозі з ремонту ЗАЗ Сенс є інформативний огляд на тему демонтажу КПП.

Нижче додається відео з демонтажу стартеру.

Як розібрати стартер

Коли "пацієнт" лежить на столі, можна приступати до ретельної ревізії. Особливу увагу слід приділити:

  1. Вилці
  2. Бендіксу
  3. Щіткам

Додатково потрібно поглянути на втулку ковзання і обмотку статора. Якщо втулка розбита, через перекос валу може затирати обмотку.

Зазвичай ревізія стартеру проводиться не часто, тому за час експлуатації авто кріплення стартерного вузла встигає добре закиснути. Перед розбиранням стартеру рекомендується обробити весь кріпак проникаючою мастильністю WD-40.

  • Відкручуємо гайку і витягуємо клему дроту, який заземляється на корпус стартеру.

Відкручуємо гайку

Шпильки на втягуючому релі часто обламуються. Якщо таке і сталося, майстри виручать запчастини від донора. На відео показано, як замінити уламану шпильку на кришці втягуючого реле. Якщо ж запчастин під рукою немає, то потрібно просто замінити втягуюче, воно коштує не так вже й дорого, близько $5.

  • Знімаємо втягувальне реле. Втягуюче реле Daewoo Sens тримається на 2 болтиках. Зазвичай болтики мають головку на 7. Але зустрічаються екземпляри і з використанням кріплення з головкою під шестигранник і навіть биту Torx.

Знімаємо втягувальне реле

  • Від'єднуємо кришку стартеру. Кришка зафіксована 2 болтиками з головкою під ключ на 7 і 2 болтиками з головкою під ключ на 10. Маленькі болтики з'єднують кришку зі щітковим вузлом. Якщо маленькі болти не відкручувати, то кришка зніметься разом зі щітками. Відносно болтів на 10, це стягуюче кріплення, що з 'єднує передню і задню кришки.

Від'єднуємо кришку стартеру

  • Знімаємо щітковий вузол. Він просто виймається. Грамотні майстри обов'язково і неодмінно контролюють знос щіток. Якщо знос є, щітки стартера Деу Ланос найкраще замінити на нові.

Знімаємо щітковий вузол

  • Витягуємо ротор. При цьому слід звернути увагу на втулку, чи не розбита вона.

Витягуємо ротор

  • Від'єднуємо планетарний механізм. Як правило, планетарний механізм після довгих років експлуатації покривається окислами і обростає іншими засорами. Перед збиранням вузла у зворотній послідовності планетарний механізм потрібно почистити і змастити. У ролі мастила слід використовувати якийсь термостійкий засіб, щоб він не густів на морозі і не розтікався при високій температурі.

Від'єднуємо планетарний механізм

  • Вивчаємо техстан вилки та бендиксу. Якщо вилка або бендикс пошкоджені, міняємо їх на нові.

Вивчаємо техстан вилки та бендиксу

Все, можна збирати вузол у зворотній послідовності. Робимо пробний пуск двигуна.

Додаткова інформація

У гонитві за економією багато майстрів проводять кустарний ремонт навіть старих стартерів, які вже відмотали 120 000 - 150 000 (км) пробігу. Фахівці дотримуються думки, що вузловий ремонт актуальний лише для стартерів з пробігом до 70 000 - 80 000 (км). Справа в тому, що у стартерів з високим пробігом спостерігається глибока втома і знос буквально кожної деталі.

Заміна всіх елементів стартеру на нові може обійтися дорожче, ніж покупка нового стартеру.

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Ремонт стартеру ЗАЗ Сенс, Шанс"

Відгуки: 0




» Всі новини

.