Акумуляторний блок автомобіля ZAZ Lanos, як і ЗАЗ Сенс, схильний до окислення клем. У середньому клеми акумуляторного блоку починають обростати нальотом до 30 000 - 50 000 (км) пробігу. Через окислення клем АКБ може спостерігатися істотне зниження напруги бортової електромережі! Через це можуть страждати багато автозапчастин ЗАЗ Ланос.
Наліт на клемах АКБ - це солі металів, сульфати. Окислення контактних сполук небезпечне тим, що зменшується площа зіткнення електродних виводів акумулятора і клем. Дане явище веде до порушення стабільності живлення бортової електромережі.
Артикул минусової клеми: 96187092.
Артикул плюсової клеми: 96187093.
Артикул комплекта клем (плюс та мінус): 96187092+96187093.
Якщо наліт на АКБ Daewoo Lanos намочити, то сульфати перетворяться на електроліт. Їдкі пари електроліту будуть день у день роз'їдати прилеглі поверхні. Це друга причина, через яку досвідчені водії намагаються якнайшвидше вирішити проблему з нальотом на клемах.
Поява нальоту на клемних з'єднаннях АКБ обумовлена розгерметизацією корпусу батарейного блоку. Між виводними електродами і корпусом акумулятора з'являються зазори, через які відлетучуються пари електроліту. Розташовані на електродах клеми Деу Ланос взаємодіють з електролітом. Реакція протікає з утворенням нальоту з солей металу.
Кардинально вирішити проблему з нальотом на клеммах АКБ можна лише повною заміною акумуляторного блоку на аналог з герметичним корпусом. Цей спосіб боротьби з нальотом на клемах є найбільш легким і швидким, але разом з тим і найбільш витратним у фінансовому плані.
На автомобіль ZAZ Lanos зазвичай встановлюють батарейний блок ємністю близько 85 (А/год). Середньостатистичний АКБ на 85 (А) коштує в районі $120. Не кожен водій готовий полегшити свою кишеню на таку суму через якийсь нальот на клемах. Саме з цієї причини багато фахівців і рекомендують підтримувати чистоту клемних з'єднань за допомогою періодичного сервісу.
Регулярний сервіс АКБ не вимагає капіталовкладень, можна обійтися підручними засобами. Щодо частоти здійснення сервісу, якщо доглядати за клемами зі знанням справи, то достатньо буде приділяти увагу клемним з'єднанням всього 1-2 рази на рік.
Навіть якщо змінюється акумуляторний блок оброслі нальотом клеми доведеться все одно чистити. Зрозуміло, солі металів мають мінімальну міцність. Їх можна зняти навіть звичайним ганчір’ям, ні те що наждачним папером або щіткою по металу. Але все ж чистити на суху наліт на клемах не рекомендується. У даному випадку невеликі частинки сульфата можуть залишатися на контактних поверхнях.
Як же найкраще вчинити з нальотом. Якщо згадати шкільний курс хімії, солі металів добре розчиняються в розчині соди. Для чищення клем Деу Ланос майстру знадобиться столова ложка харчової соди, трохи води і стара зубна щітка.
Наприкінці огляду викладено відео, як почистити клеми автомобільного акумулятора. А нижче додається додатковий ролик, в якому розказано і показано, як запобігти появі нальоту на клемах.
Так, чистка клем дозволяє позбутися від нальоту. Але з часом поверхня клем знову обросте кіркою. Швидкість появи солі металів безпосередньо залежить від швидкості випаровування електроліту. Якщо між електродами і корпусом АКБ великі зазори, то нова порція нальоту утворюється досить швидко, не мине і 2 місяців.
Як було сказано вище, радикально вирішити проблему з появою нальоту на клемах дозволить лише заміна акумуляторного блоку ZAZ Lanos на повністю новий аналог. Але якщо заміна АКБ не видається можливою або нераціональною, оскільки АКБ порівняно новий, то можна скористатися старим дідівським методом.
Уповільнити швидкість окислення клем парами електроліту дозволить установка на електроди АКБ ущільнювальних кілець. Ущільнення можна виготовити самостійно. Потрібна буде лише тонка повсть. Оптимальною товщиною повсті є 3-4 (мм).
Прокладання робиться настільки великою з тієї причини, що ущільнювач повинен перекривати досить солідну площу навколо електродів. У даному випадку область клем вдасться герметизувати.
Оброблені літолом ущільнювачі надійно герметизують корпус навколо клем. Подібний метод дає можливість захистити клеми від окислення парами електроліту на досить тривалий час, 1-3 роки, залежно від швидкості випаровування електроліту, товщини ущільнення і кількості мастила.
Деякі водії ЗАЗ Ланос просто чистять клеми і змащують їх літолом. Так, цей метод захисту клемних з'єднань АКБ є цілком робочим. Але слід врахувати один важливий момент. Шар літолу на відкритому просторі досить швидко висохне. На місці висохлого мастила дуже швидко з'являться нові окиси.
Замість літолу є сенс використовувати спеціальні засоби, які при висиханні утворюють щільну оболонку, стійку до впливу парів електроліту. Така оболонка нагадує шар лаку. Оброблена спеціальним складом клема Деу Ланос не буде обростати нальотом протягом тривалого часу!
NC-TC883-EuroEx