Злагоджена робота двигуна Шевроле Авео багато в чому залежить від такого непримітного з вигляду пристрою, як датчик положення колінчастого валу. Зрозуміло, ДПКВ є не вічним. Як показує практика, датчик положення колінвала Chevrolet Aveo схильний до різних несправностей, через що двигун перестає нормально працювати.
Автомобіль Шевроле Авео в модифікаціях Т200 і Т250, з двигуном D3, має зручне розташування ДПКВ. Датчик розташований відразу під мастильним фільтром, на корпусі мастильного насоса. У модифікаціях Т255 і Т300, з двигуном D4, ДПКВ розташований на задньому сальнику колінвала, до якого досить проблематично підібратися.
Артикул запчастини на Шевроле Авео 1.5 датчик положення колінвалу:
96325868 (двигун 1.0 і 1.2),
25182450 (двигун 1.5, 1.6 і 1.8),
9015248 (двигун 1.6),
96434780 (двигун 1.6),
55555806 (в задній сальник колінвала, двигун F14D4),
6235704 (в задній сальник колінвала, двигун F16D4).
Датчик положення колінвалу Шевроле Авео представлений електромагнітним датчиком. Переважна більшість випадків поломки датчика колінвалу стосуються потрапляння під корпус вологи. Поломку датчика положення колінвалу можна розпізнати за такими симптомами:
ДПКВ є найважливішим компонентом двигуна Chevrolet Aveo. Датчик коленвалу синхронізує роботу паливних форсунок із системою запалювання. Несправний ДПКВ слід якнайшвидше замінити на повністю новий аналог! У самому низу сторінки є відео з наочною демонстрацією заміни датчика колінвалу Авео 1.5.
Більшу частину поломок ДПКВ Chevrolet Aveo пов'язують з розгерметизацією його корпусу. Датчик фіксується до двигуна, через що пристрій піддається посиленим вібраційним навантаженням. Не потрібно забувати і про краплі води, які конденсуються на поверхні датчика, а при мінусовій температурі перетворюються на лід.
Вода, що проникла в мікротріщини, замерзає і розриває пластиковий корпус. Якщо в датчик положення колінвала проникне вода, то відразу ж порушаться робочі параметри електромагніту.
Нерідко пошкоджується сама проводка ДПКВ. Дроти в датчику є екранованими. Зазвичай дріт є єдиним цілим з датчиком. У цьому випадку вкрай небажано наявність на дроті скруток і пайки. Якщо дріт порвався, найкраще просто замінити вироб на новий аналог!
На двигунах серії D4 (F14D4, F16D4) датчик колінчастого валу розташовується не на корпусі олійного насоса, а на задньому сальнику колінвала. Дістатися до місця підключення ДПКВ не так-то і просто. В офіційному мануалі з техобслуговування Шевроле Авео з двигуном серії D4 є рекомендація, що для заміни датчика колінвала потрібно знімати:
У цьому випадку відкриється вільний доступ до заднього сальника колінчатого валу. Зрозуміло, повний демонтаж трансмісії через маленький датчик є м яко кажучи нераціональним завданням. З цієї причини багато майстрів йдуть коротшим шляхом. Щоб зняти датчик положення коінвала Chevrolet Aveo із заднього сальника, потрібно демонтувати стартер.
Але при використанні швидкого методу заміни ДПКВ виникає одна істотна складність. Майстру доведеться діяти на дотик. Вільного простору в районі стартерного вузла вкрай мало. У блозі з ремонту Шевроле Авео є докладний огляд на тему заміни стартера.
Тепер можна більш-менш зручно підібратися до датчика колінвала Шевроле Авео.
Варто окремо зауважити, що заміну датчика положення колінвала на авто з двигуном серії D4 (F14D4 і F16D4) зазвичай поєднують із заміною заднього сальника колінчатого валу. Як зрозуміло, щоб дістатися до заднього сальника, доведеться демонтувати як коробку швидкостей, так і зчеплення з маховиком.
При сервісному обслуговуванні трансмісії Chevrolet Aveo, коли доводиться демонтувати КПП, досвідчені майстри користуються нагодою і виробляють заміну як заднього сальника, так і датчика колінвалу.
Так, датчик положення колінвалу не є витратним матеріалом. Зазвичай ДПКВ відпрацьовує не менше 150 000 (км) пробігу. Але все ж зустрічаються випадки, коли датчик колінвала Шевроле Авео виходить з ладу на позначці 50 000 - 80 000 (км) пробігу або навіть раніше.
Вірною ознакою поломки ДПКВ є спрацювання аварійного індикатора Check Engine і поява помилки P0337. Але буває і таке, що датчик колінвала виходить з ладу без виникнення помилки. У подібних випадках майстрам доводиться шукати несправність "методом тику".
Визначити поломку ДПКВ Chevrolet Aveo не так вже й складно. Несправність датчика колінвалу завжди супроводжується проблемами із запуском двигуна. При цьому мотор може часто глухнути сам по собі. Щоб упевнитися в працездатності датчика положення коленвала, потрібно лише демонтувати його і заміряти опір між контактами "1" і "2". Приклад на фото нижче.
Опір справного ДПКВ становить близько 500-600 (кОм). Якщо в процесі вимірювання опору підносити до магнітної поверхні металевий предмет і відразу ж віддаляти його, то опір має змінюватися.
Відгуки: 2
пригодится для общего развития
500-600 КИЛООм? Что-то вы загнули! Ом!
96253542-GENERAL MOTORS