Система охолодження двигуна Деу Ланос підтримує температуру охолоджувальної рідини на рівні 87 С. Це так званий температурний поріг спрацювання термостата. Діапазон робочої температури штатного термостатичного клапана ЗАЗ Ланос становить 87-103 С. У деяких випадках нижній поріг спрацювання термостата необхідно підвищити:
Артикул термостата: TH28592G1 (температура 92 С), 96143939 (температура 87 С), WA3017.87D2 (температура 87 С), TH00388G1 (температура 88 С), 96180324 (у зборі з корпусом, двигун 1.5), 96282726 (у зборі з корпусом, двигун 1.6).
Якщо водій Деу Ланос зауважив, що в період зимових холодів почав довго прогріватися салон або якщо тривалий час не вмикається ГБО, то фахівці настійно рекомендують ставити термостат з більш високим порогом нагріву, від 92 С і вище.
Практично на всіх модифікаціях ZAZ Lanos використовується термостат з температурою спрацьовування 87 С. Тобто при нагріванні антифризу до 87 С відбувається перемикання системи охолодження з малого контуру циркуляції на великий. Нагріта до 87 С рідина перемикається на велике коло циркуляції і починає надходити в радіатор охолодження, даючи можливість антифризу більше забирати тепла від двигуна.
Що буде, якщо поставити на Daewoo Lanos термостат з температурою спрацювання 92 С. У цьому випадку відбудеться:
Зрозуміло, у підвищенні температури прогріву двигуна є кілька істотних недоліків. По-перше, збільшується час прогрівання мотора. По-друге, на прогрів двигуна йде більше бензину.
Якщо заміна термостата дасть можливість відчутно краще нагрівати салон в холодну пору року, то велика частина водіїв ЗАЗ Ланос сходяться на думці, що прискорення і підвищення температури прогріву ДВЗ є виправданим. Але в цьому випадку з приходом весни доведеться міняти термостат на старий, зі штатною температурою спрацювання 87 С.
Почнемо з того, що автомобіль ZAZ Lasnos поставлявся з різними варіантами ДВЗ. Найбільше поширення отримали мотори: МеМЗ (двигуни 1.3 і 1.4), A13SMS, A14SMS, A15SMS, F14D3 і F16D3. Кожна серія двигунів, МеМЗ, SMS або D3, має свій пристрій термостатичного клапана.
Заміна термостата на моторах МеМЗ розглядатися в цьому огляді не буде. У блозі з ремонту ЗАЗ Сенс є окремий огляд, присвячений темі заміни термостатичного клапана на двигуні МеМЗ.
На моторах серії SMS посадкове місце термостата знаходиться за задньою кришкою ГРМ. Обслуговування термостата на двигунах серії SMS пов'язане з досить високою технічною складністю, адже необхідно повністю розбирати ГРМ.
Якщо коротко, то ГРМ автомобіля ZAZ Lanos розбирається за такою схемою:
Заміна термостата на двигунах серії SMS є вельми і вельми трудомісткою. Сезонна заміна термостата на таких моторах - практично нездійсненне завдання. Але деякі майстри все ж знаходять вихід із ситуації за допомогою установки виносного термостата.
Як виносний термостатичний клапан використовується термостат у зборі з корпусом для двигунів серії D3 і D4. Виносний термостат кріпиться до патрубку штатного корпусу термостата. При цьому сам клапан слід витягти зі штатного місця.
В даному випадку до корпусу виносного термостата Деу Ланос потрібно наварити штуцер, за допомогою якого можна надійно зістикувати виносний термостат зі штатним. Обов'язково подивіться в кінці огляду відеоролик, автор якого знайомить глядачів з особливостями установки виносного термостатичного клапана.
Більш сучасні модифікації даного авто оснащувалися моторами серії D3. Однією з особливостей двигунів D3 є більш зручне розташування термостата. Щоб замінити термостат на F14D3 або F16D3, вже не потрібно розбирати двигун. Термостатичний клапан винесено на передню частину корпусу блоку циліндрів, поруч з випускним колектором. У даному випадку термостат можна замінити рівно за 5 хвилин.
Конструкція двигунів D3, а також D4, є більш продуманою, що дозволяє істотно спростити і прискорити технічне обслуговування силового агрегату.
Встановлення виносного термостата, яка актуальна для моторів серії SMS, є досить сумнівним рішенням. Справа в тому, що більша частина корпусів термостата нового зразка виготовляються на основі пластику. На пластиковий корпус не вийде наплавити штуцер для кріплення шланга від штатного термостата.
Зрозуміло, зустрічаються термостати ЗАЗ Ланос і з алюмінієвим корпусом. У цьому випадку майстри може виручити аргонове зварювання.
Сезонну заміну термостата, з 87 на 92 С, зазвичай роблять на моделях з двигуном серії D3. На таких моторах термостат розташований у легкодоступному місці.
Відгуки: 0
96407677-GENERAL MOTORS