Онлайн
заявка
Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Як перевірити регулятор холостого ходу (РХХ) Шевроле Лачетті

11.08.2021 | Lacetti

Плаваючі оберти на холостому ході Шевроле Лачетті роблять роботу двигуна ненадійною і проблематичною.

Особливо небезпечні нестабільні оберти на холостому ході при простої на світлофорі або пішохідному переході. У цьому випадку двигун Chevrolet Lacetti може заглухнути прямо посеред проїжджої частини.

Плаваючий холостий хід може бути наслідком несправностей таких запчастин на Шевроле Лачетті:

  1. Зламався регулятор холостого ходу (РХХ)
  2. Зламався вбудований в дросель моторчик РХХ
  3. Обрив або коротке замикання проводки
  4. Поганий контакт на роз'ємі РХХ

Якщо почав барахлити холостий хід Шевроле Лачетті, не потрібно відразу ж міняти регулятором холостого ходу. Зрозуміло, не буде зайвим купити РХХ про запас. При нестабільному холостому ході справа може бути не в самому регуляторі або моторчику, а у дротах або навіть роз'ємі РХХ.

Перевірка РХХ Шевроле Лачетті

Комп'ютерна діагностика регулятора холостого ходу

Нестабільна робота мотора може бути спровокована величезним переліком несправностей: старі свічки запалювання або пробиті дроти високої напруги, зношений датчик колінвалу, зламаний лямбда-зонд та інше-інше.

Насамперед потрібно підтвердити або виключити знос регулятора холостого ходу, що дозволить визначитися з поломкою інших запчастин Шевроле Лачетті. Найпростіше перевірити регулятор за допомогою програмної діагностики. У поломки РХХ є один незаперечний симптом, наявність якого може поставити крапку в діагностиці.

Регулятор холостого ходу має кілька параметрів:

  1. Реальне положення регулятора холостого ходу
  2. Бажане положення регулятора холостого ходу

Діагностика РХХ

Характеристика реального положення РХХ відображає фактичний крок переміщення штока регулятора холостого ходу. Бажане ж становище РХХ диктується ЕБУ. У даному випадку блок управління надсилає сигнал про бажаний крок переміщення штока. Даний параметр виходить в ході математичного розрахунку, при визначенні оптимальної пропорції паливо-повітряної суміші.

Між значеннями реального і бажаного положення РХХ Шевроле Лачетті не повинно бути великої різниці. Допустима розбіжність на 1-2 одиниці. Якщо ж різниця більш висока, то щось не так з системою регулювання холостого ходу.

Перевірка регулятора холостого ходу (РХХ) Шевроле Лачетті 1.8

Другим етапом діагностики є перевірка електричного ланцюга живлення та управління регулятора холостого ходу. Даний етап діагностики переслідує кілька цілей:

  1. Перевірити сигнальну лінію від ЕБУ до РХХ
  2. Перевірити цілісність обмотки РХХ
  3. Перевірити зворотну сигнальну лінію від РХХ до ЕБУ

Варто відразу відзначити, що даний метод діагностики актуальний лише для Шевроле Лачетті з двигуном 1.8 (рік випуску після 2010 року), у якого РХХ ставиться на байпасний канал. Такий регулятор представлений окремим пристроєм, який фіксується на поверхні дросельного вузла.

Якщо говорити за двигуни 1.4 або 1.6, у них використовується вбудований в дросельну заслінку РХХ. В даному випадку регулятором виступає заслінка дроселя, яка на холостому ходу автоматично привідкривається вбудованим моторчиком. Про перевірку вбудованого РХХ буде розказано в заключній частині огляду.

  • Знімаємо мінусову клему з АКБ. Знадобиться ключ на 10.

Знімаємо мінусову клему з АКБ

  • Від'єднуємо від блоку управління роз'єм «М». Тобто потрібно зняти верхню дротову колодку. Нижній же роз'єм має маркування «К», його чіпати не потрібно. Таке розташування роз'ємів реалізовано на ЕБУ MR-140.

Від'єднуємо від блоку управління роз'єм «М»

  • Готуємо вимірювальний прилад. Майстру потрібен або омметр, або мультиметр. Вимірювальний пристрій потрібно перевести в режим контролю опору. Поріг чутливості необхідно перевести в положення до 200 (Ом).

Готуємо вимірювальний прилад

  • Оснащуємо щупи тонким дротом. Якщо всунути в контакт роз'єму блоку управління Шевроле Лачетті сам щуп, то можна розігнути контактні пластини, що може призвести в майбутньому до проблемного з'єднання.

Оснащуємо щупи тонким дротом

Як дріт рекомендується використовувати жилу від витої пари. Такий дріт має мінімальний переріз, що гарантує збереження контактів.

  • Перевіряємо опір щупів. Отримане значення необхідно запам'ятати. Опір щупів потрібно буде віднімати від загального опору з'єднання. В даному випадку опір щупів вийшов на рівні 3,5 (Ом).

Перевіряємо опір щупів

  • Шукаємо контакти M13 і M15. За допомогою цих контактів відбувається передача сигналу від ЕБУ до РХХ.

Шукаємо контакти M13 і M15

  • Перевіряємо опір лінії між контактами 13 і 15. Опір повинен перебувати в межах 50 (Ом). Не забудьте відняти від загального опору значення опору щупів. Допускається невелика похибка в 3-5 (Ом).

Перевіряємо опір лінії між контактами 13 і 15

При перевірці опору майстер повинен поворухнути проводку. При впливі на дроти опір не повинен змінюватися. Якщо опір змінюється при ворушенні проводки, значить дріт десь відходить або коротить. У цьому випадку доведеться оглядати проводку і контакти на роз'ємах.

  • Шукаємо контакти M14 і M30. Дана лінія відповідає за передачу сигналу від РХХ до ЕБУ Chevrolet Lacetti.
  • Перевіряємо опір між контактами M14 і M30. Як і в попередньому випадку, опір має перебувати в межах 50 (Ом). Допускається невелика похибка. Від отриманого значення потрібно відняти опір щупів мультиметра.

Перевіряємо опір між контактами M14 і M30

При перевірці опору потрібно обов'язково ворушити проводку. При цьому впливати на дроти потрібно по всій довжині лінії. При ворушенні проведення імітуються умови працюючого двигуна, з вібрацією та іншими навантаженнями.

Перевірка регулятора холостого ходу (РХХ) Шевроле Лачетті 1.4-1.6

На двигунах 1.4 і 1.6 використовується трохи інша схема електроживлення. Перевірка регулятора холостого ходу в таких авто будується за такою схемою:

  • Від'єднуємо мінус від акумулятора.
  • Знімаємо дротову колодку з блоку управління. Роз'єм ЕБУ зафіксований спеціальним стопором. Якщо ця сполука рідко розмикається, то майстру доведеться докласти помітних зусиль, щоб розблокувати фіксатор ЕБУ Лачетті.

Знімаємо дротову колодку з блоку управління

  • Шукаємо контакти лінії РХХ. За з'єднання з регулятором холостого ходу Шевроле Лачетті відповідають контакти 61 і 62.

Шукаємо контакти лінії РХХ

  • Включаємо вимірювальний прилад. Якщо використовується мультиметр, потрібно перевести пристрій у режим вимірювання опору. Верхній поріг чутливості можна поставити на 200 (Ом).

Включаємо вимірювальний прилад

Щупи найкраще подовжити тонким дротом. Якщо полізти в роз'єми дротової колодки щупами, то можна розтиснути контактні пластини.

Не забудьте виміряти опір щупів. Це дуже важливо, оскільки при замірі опору лінії РХХ вийде загальне значення, включаючи опір щупів. В даному випадку може виникнути плутанина.

  • Заміряємо опір лінії РХХ. Опір має становити 4,5 - 5,5 (Ом). У випадку на відеоролику вище, загальний опір вийшов 7,8 (Ом). При цьому опір щупів становить 3,2 (Ом). Опір лінії РХХ Шевроле Лачетті знаходиться на рівні: 7,8 - 3,2 = 4,6 (Ом). Це значення опору вписується в поле допуску.

Заміряємо опір лінії РХХ

При замірі опору не забудьте ворушити проводку. Якщо при впливі на дріт опір почне змінюватися, значить потрібно буде оглядати дроти на наявність пошкоджень. Звичайно, винуватцем нестабільного контакту може бути і роз'єм.

Контактні пластини на роз'ємі можуть бути окислені або розтиснуті, що веде до порушення сигналу і збільшення опору.

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Як перевірити регулятор холостого ходу (РХХ) Шевроле Лачетті"

Відгуки: 0




» Всі новини

Запчастини які були використані для ремонту Шевроле GM Лачетті

Перевірка тиску палива Шевроле Лачетті
Перевірка тиску палива Шевроле Лачетті
Заміна датчика положення дросельної заслінки Шевроле Лачетті 1.8
Заміна датчика положення дросельної заслінки Шевроле Лачетті 1.8
Тиск палива Шевроле Лачетті
Тиск палива Шевроле Лачетті
Заміна робочого циліндра зчеплення Шевроле Лачетті
Заміна робочого циліндра зчеплення Шевроле Лачетті
.