Онлайн
заявка
Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*


Вилучення додаткового каталізатора ЗАЗ Форза A13

Автомобіль ЗАЗ Форза (A13) повністю вписується в стандарти екологічності Євро-4, що пояснюється наявністю системи каталітичної нейтралізації.

Але ближче до пробігу 80 000 - 100 000 (км) каталізатори закупорюються, що створює проблеми для роботи вихлопної системи.

Дане авто використовує відразу 2 каталітичних нейтралізатора Перший каталізатор ZAZ Forza стоїть за випускним колектором. На деяких модифікаціях використовується катколектор. Другий (додатковий) каталізатор розташований між приймальною трубою і задньою частиною глушника.

У блозі з ремонту ЗАЗ Форза є цікавий огляд про видалення першого каталізатора. Ця ж стаття присвячена вилученню другого каталізатора.

Замена катализатора ЗАЗ Форза

Коли потрібно видаляти другий каталізатор ЗАЗ Форза

Фахівці дотримуються думки, що найкраще вирізати відразу 2 каталізатори. Але основний удар приймає на себе, звичайно ж, перший нейтралізатор. Практика показує, що при закупорці основного ката на 70% другий каталізатор забивається не більше 30-50%.

Звичайно, часткова закупорка додаткового каталізатора ЗАЗ Форза не є приводом для гордості. Досвідчені водії вирізають і його, що дозволяє глушнику «зітхнути повними грудьми» або роблять заміну запчастини на ЗАЗ Форза використовуючи інструкції по ремонту авто.

При закупорці протока системи каталітичної нейтралізації можуть спостерігатися наступні симптоми:

  1. Слабкий розгін
  2. Втрата тягової потужності
  3. Поява помилок датчика кисню

Забитий каталізатор заважає вільному відведенню вихлопних газів, що ускладнює нормальну роботу двигуна.

Як вилучити додатковий каталізатор Форза (A13)

  • При обслуговуванні глушника потрібно забезпечити зручний доступ до днища автомобіля. Для цієї мети машину потрібно загнати на оглядову яму. Перед безпосередньою роботою з глушником необхідно впевнитися, що вихлопна система вже охолола!

На автомобілі ZAZ Forza додатковий каталізатор є незйомним. Він входить до складу конструкції додаткового глушника. Другий каталізатор просто вварюється між фланцем кріплення проміжної труби і резонатором. Щоб демонтувати цей каталізатор, доведеться його вирізати.

Відрізати каталізатор найпростіше болгаркою. Але згодиться і електролобзик або навіть шабельна пила. Звичайно, є майстри, які повністю від'єднують додатковий глушник.

У цьому випадку можна не побоюватися, що ріжучий інструмент зачепить днище або розташовані поруч запчастини Форза.

Але краще все ж не поспішати з демонтажем глушника. Справа в тому, що для приварювання стронгера (полум'ягасника) потрібно поставити в правильному положенні фланці кріплення вихлопної труби.

Якщо цього не зробити, то на одному з фланців не збігатимуться отвори кріпильних болтів.

  • Розмічаємо місця зрізу. Зазвичай каталізатор ріжуть у місці примикання труб, по старих зварювальних швах.
  • Зрозуміло, в облік потрібно взяти і довжину стронгера, якщо він буде використовуватися.

Розмічаємо місця зрізу

  • Вирізаємо додатковий каталізатор A13. При відрізанні найкраще користуватися не тільки захисними окулярами і рукавичками, а ще й респіратором. Справа в тому, що в каталізаторі накопичуються токсичні речовини. Якщо подихати таким пилом, то може стати погано.

Вирізаємо додатковий каталізатор A13

  • Прихоплюємо вставку зварюванням. Потрібно просто злегка підварити полум'ягасник або просту трубу. Зафіксована зварюванням труба вже нікуди не дінеться при демонтажі додаткового глушника.

Прихоплюємо вставку зварюванням

Демонтаж додаткового глушника ЗАЗ Форза потрібен для того, щоб з'явилася можливість якісно заварити вставку на місці видаленого каталізатора.

Зрозуміло, є майстри, які варять за місцем, без від'єднання глушника. Але в цьому випадку не буде гарантії, що вставка обварена якісно з усіх боків.

  • Від’єднуємо додатковий глушник. Для цього потрібно розімкнути фланці з боку приймальної труби і задньої частини глушника. На деяких модифікаціях Forza задня частина з'єднується з додатковим глушником хомутом.

Від’єднуємо додатковий глушник

Болти і гайки глушника зазнають агресивного впливу дорожнього бруду. Додатково кріплення нагріваються до високої температури.

Місця кріплення глушника сильно закисають і прикипають. Щоб благополучно відкрутити кріплення, його слід заздалегідь обробити гарним проникаючим мастилом. Але згодиться і розчинник.

  • Обварюємо вставку з усіх боків. Не забудьте акуратно зачистити шовні з'єднання. Деякі майстри додатково захищають шви термостійкою фарбою. Завдяки фарбі можна суттєво уповільнити корозію на поверхні відповідальних сполук.

Обварюємо вставку з усіх боків

  • Ставимо додатковий глушник на місце.
  • Запускаємо мотор і перевіряємо герметичність зварювальних швів.

Що краще поставити замість каталізатора, трубу або стронгер

Додатковий каталізатор не тільки розкладає вихлопні гази. Попутно нейтралізатор знижує температуру вихлопу.

Якщо замість додаткового каталізатора ЗАЗ Форза поставити просту трубу, то резонатор і банка глушника піддаватимуться збільшеному нагріву. Це призведе до прискореного зносу компонентів вихлопної системи.

Перегрів особливо сильно збільшиться, якщо і на місці першого каталізатора стоїть проста труба.

Фахівці рекомендують ставити на місце забитого каталізатора стронгер. Полум'ягасник здатний знижувати температуру вихлопних газів.

Купівля стронгера не сильно вдарить по кишені. Полум'ягасник для цього авто обійдеться замовнику в якихось 200-300 (грн).

Якщо майстер вирішив все ж ставити просту трубу, в даному випадку буде потрібен прокат діаметром 50 (мм). Трубу доцільно ставити лише в тому випадку, коли замість першого каталізатора був встановлений якісний стронгер.

Що ще потрібно при вилученні каталізатора

При видаленні каталізаторів буде змінено склад вихлопних газів. В даному випадку машина стане менш екологічною. Чистота вихлопу впаде з Євро-4 до рівня Євро-2.

Датчик кисню неодмінно відреагує на зниження концентрації кисню у вихлопних газах. Через це зміниться склад паливо-повітряної суміші, повітря стане більше. Подібна суміш буде слабо займатися. Знизиться тягова потужність. Двигун може троїти. Погіршиться розгін.

З датчиком кисню доведеться щось робити. Практикується кілька способів вирішення даної проблеми:

1. Встановлення механічної заглушки

2. Перепрошивка ЕБУ

При встановленні заглушки відбувається обман блоку управління. В даному випадку лямбда-зонд перестає контактувати з вихлопними газами, що буде сприйматися ЕБУ в якості нормальної концентрації кисню.

Деякі водії все ж вважають за краще скидати рівень екологічності двигуна з Євро-4 до Євро-2. Для цього слід перепрошити блок управління. Зміна прошивки ЕБУ полягає в коригуванні сигналу датчика кисню.

Після прошивки лямбда-зонд буде реагувати на брудний вихлоп точно так само, як і до видалення каталізатора.

Додаткова інформація

За розрахунком виробника ЗАЗ Форза штатних каталізаторів повинно вистачати на 150 000 - 200 000 (км) пробігу.

Але щоб домогтися такої довговічності каталітичних нейтралізаторів, машину потрібно заправляти гарним паливом.

Бензин AI-95 може бути різних сортів. Бензобак потрібно заправляти тим паливом, який відповідає стандартам екологічності Євро-4. Такий бензин є далеко не на кожній заправці, та й коштувати він буде дорожче звичайного AI-95.

Бюджетне палива містить збільшену концентрацію мікрочастинок, які і закупорюють каталізатори.

 

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Вилучення додаткового каталізатора ЗАЗ Форза A13"

Відгуки: 0




» Всі новини

Запчастини які були використані для ремонту Деу ЗАЗ Форза

Заміна тросів ручника ЗАЗ Форза A13, заміна задніх колодок
Заміна тросів ручника ЗАЗ Форза A13, заміна задніх колодок
Заміна передніх гальмівних колодок ЗАЗ Форза
Заміна передніх гальмівних колодок ЗАЗ Форза
ЗАЗ Форза, заміна ременя ГРМ і роликів. Заміна антифризу
ЗАЗ Форза, заміна ременя ГРМ і роликів. Заміна антифризу
Заміна передньої ступиці ЗАЗ Форза А13 і переднього підшипника ступиці (Чері Вері)
Заміна передньої ступиці ЗАЗ Форза А13 і переднього підшипника ступиці (Чері Вері)
.