Автомобіль ЗАЗ Форза (A13) повністю вписується в стандарти екологічності Євро-4, що пояснюється наявністю системи каталітичної нейтралізації.
Але ближче до пробігу 80 000 - 100 000 (км) каталізатори закупорюються, що створює проблеми для роботи вихлопної системи.
Дане авто використовує відразу 2 каталітичних нейтралізатора Перший каталізатор ZAZ Forza стоїть за випускним колектором. На деяких модифікаціях використовується катколектор. Другий (додатковий) каталізатор розташований між приймальною трубою і задньою частиною глушника.
У блозі з ремонту ЗАЗ Форза є цікавий огляд про видалення першого каталізатора. Ця ж стаття присвячена вилученню другого каталізатора.
Фахівці дотримуються думки, що найкраще вирізати відразу 2 каталізатори. Але основний удар приймає на себе, звичайно ж, перший нейтралізатор. Практика показує, що при закупорці основного ката на 70% другий каталізатор забивається не більше 30-50%.
Звичайно, часткова закупорка додаткового каталізатора ЗАЗ Форза не є приводом для гордості. Досвідчені водії вирізають і його, що дозволяє глушнику «зітхнути повними грудьми» або роблять заміну запчастини на ЗАЗ Форза використовуючи інструкції по ремонту авто.
При закупорці протока системи каталітичної нейтралізації можуть спостерігатися наступні симптоми:
Забитий каталізатор заважає вільному відведенню вихлопних газів, що ускладнює нормальну роботу двигуна.
На автомобілі ZAZ Forza додатковий каталізатор є незйомним. Він входить до складу конструкції додаткового глушника. Другий каталізатор просто вварюється між фланцем кріплення проміжної труби і резонатором. Щоб демонтувати цей каталізатор, доведеться його вирізати.
Відрізати каталізатор найпростіше болгаркою. Але згодиться і електролобзик або навіть шабельна пила. Звичайно, є майстри, які повністю від'єднують додатковий глушник.
У цьому випадку можна не побоюватися, що ріжучий інструмент зачепить днище або розташовані поруч запчастини Форза.
Але краще все ж не поспішати з демонтажем глушника. Справа в тому, що для приварювання стронгера (полум'ягасника) потрібно поставити в правильному положенні фланці кріплення вихлопної труби.
Якщо цього не зробити, то на одному з фланців не збігатимуться отвори кріпильних болтів.
Демонтаж додаткового глушника ЗАЗ Форза потрібен для того, щоб з'явилася можливість якісно заварити вставку на місці видаленого каталізатора.
Зрозуміло, є майстри, які варять за місцем, без від'єднання глушника. Але в цьому випадку не буде гарантії, що вставка обварена якісно з усіх боків.
Болти і гайки глушника зазнають агресивного впливу дорожнього бруду. Додатково кріплення нагріваються до високої температури.
Місця кріплення глушника сильно закисають і прикипають. Щоб благополучно відкрутити кріплення, його слід заздалегідь обробити гарним проникаючим мастилом. Але згодиться і розчинник.
Додатковий каталізатор не тільки розкладає вихлопні гази. Попутно нейтралізатор знижує температуру вихлопу.
Якщо замість додаткового каталізатора ЗАЗ Форза поставити просту трубу, то резонатор і банка глушника піддаватимуться збільшеному нагріву. Це призведе до прискореного зносу компонентів вихлопної системи.
Перегрів особливо сильно збільшиться, якщо і на місці першого каталізатора стоїть проста труба.
Фахівці рекомендують ставити на місце забитого каталізатора стронгер. Полум'ягасник здатний знижувати температуру вихлопних газів.
Купівля стронгера не сильно вдарить по кишені. Полум'ягасник для цього авто обійдеться замовнику в якихось 200-300 (грн).
Якщо майстер вирішив все ж ставити просту трубу, в даному випадку буде потрібен прокат діаметром 50 (мм). Трубу доцільно ставити лише в тому випадку, коли замість першого каталізатора був встановлений якісний стронгер.
При видаленні каталізаторів буде змінено склад вихлопних газів. В даному випадку машина стане менш екологічною. Чистота вихлопу впаде з Євро-4 до рівня Євро-2.
Датчик кисню неодмінно відреагує на зниження концентрації кисню у вихлопних газах. Через це зміниться склад паливо-повітряної суміші, повітря стане більше. Подібна суміш буде слабо займатися. Знизиться тягова потужність. Двигун може троїти. Погіршиться розгін.
З датчиком кисню доведеться щось робити. Практикується кілька способів вирішення даної проблеми:
1. Встановлення механічної заглушки
2. Перепрошивка ЕБУ
При встановленні заглушки відбувається обман блоку управління. В даному випадку лямбда-зонд перестає контактувати з вихлопними газами, що буде сприйматися ЕБУ в якості нормальної концентрації кисню.
Деякі водії все ж вважають за краще скидати рівень екологічності двигуна з Євро-4 до Євро-2. Для цього слід перепрошити блок управління. Зміна прошивки ЕБУ полягає в коригуванні сигналу датчика кисню.
Після прошивки лямбда-зонд буде реагувати на брудний вихлоп точно так само, як і до видалення каталізатора.
За розрахунком виробника ЗАЗ Форза штатних каталізаторів повинно вистачати на 150 000 - 200 000 (км) пробігу.
Але щоб домогтися такої довговічності каталітичних нейтралізаторів, машину потрібно заправляти гарним паливом.
Бензин AI-95 може бути різних сортів. Бензобак потрібно заправляти тим паливом, який відповідає стандартам екологічності Євро-4. Такий бензин є далеко не на кожній заправці, та й коштувати він буде дорожче звичайного AI-95.
Бюджетне палива містить збільшену концентрацію мікрочастинок, які і закупорюють каталізатори.
Відгуки: 0